مبلغ وام اجاره پس فردا نهایی می‌شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

روزنامه «ایران» از قول معاون وزیر راه و شهرسازی نوشته؛ مبلغ وام اجاره (ودیعه) مسکن با تایید بانک مرکزی تا دو روز آینده نهایی می‌شود.

به گزارش کاماپرس؛ با افزایش قیمت مسکن و تأثیر آن بر قیمت اجاره بها که در خردادماه رشد کم سابقه‌ای را تجربه کرد، دولت هم دست به کار شد و با ابلاغ مصوبه‌ای اعلام کرد که نرخ اجاره‌بهای سالانه در تهران نباید بیشتر از ۲۵ درصد زیاد شود. علاوه بر این برنامه دیگری که دولت برای حمایت از مستأجران بویژه مستأجرانی که در دهک‌های پایین درآمدی قرار می‌گیرند در نظر گرفت، پرداخت تسهیلات به‌عنوان ودیعه یا همان رهن به آنان بود که همچنان از مبلغ ودیعه جزییاتی منتشر نشده است. اما اینطور که معاون مسکن وساختمان وزیر راه و شهرسازی به روزنامه «ایران» گفته قرار است مبلغ وام تا دو روز آینده از طرف بانک مرکزی اعلام ‌شود.

ایران نوشت:« پرداخت تسهیلات به‌عنوان ودیعه یا همان رهن به مستاجران نیز توسط دولت برای کنترل بازارمسکن به تصویب رسیده و رئیس دولت بر اجرای آن از مردادماه تأکید دارد.»

مبلغ وام  ودیعه، هنوز مشخص نیست

به نوشته ایران؛«از جزئیات پرداخت وام ودیعه هنوز اطلاعاتی اعلام نشده است اما محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلساتی که بین وزارتخانه و بانک مرکزی برای تعیین سقف وام برگزار شده است، گفت: مبلغ وام تا دو روز آینده از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود.

در بازار مسکن گمانه زنی‌ها در خصوص مبلغ وام زیاد است. حتی از مبلغ 100 میلیون تومان هم صحبت می‌شود. اما محمودزاده تأکید کرد مبلغ وام کاملاً به میزان اعتباراتی که بانک مرکزی می‌تواند برای آن تأمین کند، بستگی دارد.کارشناسان و فعالان بازار مسکن اما معتقدند با توجه به قیمت بالای اجاره بها در تهران، مبلغ وام باید حداقل تا 70 درصد اجاره بها را پوشش دهد.

جزییات طرح ودیعه مسکن

بنابر اظهارات مسئولان پیشنهاد دهنده پراخت وام ودیعه، در این نوع از وام تنها سود بازمی‌گردد و باعث افزایش ۵۰ درصدی قدرت خرید یا اجاره مستأجران می‌شود.در این مدل تسهیلات اصل پول کامل باز می‌گردد و مستأجران تنها اقساط سود تسهیلات را پرداخت می‌کنند.در وام ودیعه مسکن به طور مثال اگر ۱۰۰ میلیون ودیعه معادل ماهانه ۳ میلیون اجاره است و اگر این ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت شود مستأجر تنها ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اقساط سود این تسهیلات را پرداخت می‌کند و در این بین ۱میلیون و۵۰۰ هزار تومان به نفع مستأجر و ۱میلیون و۵۰۰ هزار تومان به نفع مالک است.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز