لپ تاپ سه‌بعدی ایسوس معرفی شد

لپ تاپ ایسوس  ProArt Studiobook 16 OLED مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ لپ‌تاپی که برای حرفه‌ای‌ها و تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است و اکنون با فناوری غوطه‌وری و ردیابی سه‌بعدی عرضه می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لپ‌تاپ جدید ایسوس که با نام مدل H7604 3D OLED نیز شناخته می‌شود، تازه در نمایشگاه CES 2023 معرفی شده است و عضوی از آخرین نسل لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای ایسوس است که تولیدکنندگان محتوا، به‌ویژه در صنایع صوتی و تصویری یا طراحی را هدف قرار داده است.

در این لپ‌تاپ، از نسل دوازدهم پردازنده‌های سری Core HX اینتل با حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR5 (4800 مگاهرتز، SO-DIMM قابل ارتقا) و دو درگاه M2 قابل ارتقا که از حداکثر ۸ ترابایت حافظه پشتیبانی می‌کنند، استفاده شده است. استفاده از پردازنده‌های Intel HX هسته‌های موجود را دوبرابر می‌کند و تعداد رشته‌ها را به ۲۴ عدد نسبت به نسل قبلی افزایش می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با حداکثر کارایی در دفتر، خانه یا حتی در حال حرکت بسازند، برنامه‌نویسی کنند، رندر کنند و کار کنند.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

از نظر گرافیکی، برگه مشخصات گرافیکی این لپ‌تاپ، به «نسل بعدی کرات گرافیک‌های لپ‌تاپ انویدیا GeForce RTX» اشاره دارد. ایسوس احتمالاً از نسل جدید کارت گرافیک‌های لپ‌تاپ RTX A6000 بر اساس RTX 3090 استفاده خواهد کرد. ایسوس ادعا می‌کند که بین پردازنده و کارت گرافیک، ترکیبی از خنک‌کننده مدیریت شده ۱۵۰ واتی دارد که توسط لوله‌های حرارتی و دو فن تیغه‌ای آئروفویل، گرما را از اگزوزهای چهارگانه اطراف شاسی خارج می‌کند.

احتمالاً نقطه قوت استودیو بوک امسال نمایشگر آن خواهد بود. این صفحه‌نمایش یک پنل ۱۲۰ هرتزی OLED  با وضوح 3.2K (۳۲۰۰ در ۲۰۰۰) و قاب باریک ۱۶ اینچی دارد که با گواهینامه 100% DCI-P3 و زمان پاسخگویی دو دهم میلی‌ثانیه و این بار با قابلیت سه‌بعدی و ردیابی چشم ارتقا یافته است. تا این زمان، اطلاعات زیادی در مورد جنبه‌های سه‌بعدی لپ‌تاپ فاش نشده است؛ ولی طبق تجربه بازدیدکنندگان، عملکرد تصویر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک به‌خوبی اجرا شده است. به گفته ایسوس، با استفاده از این لپ‌تاپ، ایجاد محتوای بصری سه‌بعدی سریع‌تر و شهودی‌تر می‌شود و فناوری ASUS Spatial Vision اجازه می‌دهد تا محتوای بصری دوبعدی در زمان واقعی با تنها یک دکمه به طور یکپارچه به سه‌بعدی همه‌جانبه تبدیل شود.

 

ایسوس همین صفحه‌نمایش سه‌بعدی را به لپ‌تاپ ارزان‌تر Vivobook Pro 16 3D OLED می‌آورد و نسخه غیر سه‌بعدی هر دوی این لپ‌تاپ‌ها را نیز ارائه می‌کند.

قطعه Asus Dial که یک چرخ فیزیکی است نیز به این لپ‌تاپ بازگشته است و درست در بالای سمت چپ اولین ترک‌پد لمسی جهان قرار دارد. هدف این قطعه قابل تنظیم، افزایش کارایی در نرم‌افزارهای تولید محتوا مانند فوتوشاپ، پریمیر و غیره است.

ایسوس به طور رسمی قیمت این لپ‌تاپ را ارائه نکرده است و فقط گفته است که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی ایسوس مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : ایسوس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز