لحظه تیک آف جت جنگنده اف 18 از روی ناو جنگی (ویدیو)

مک دانل اف/ای 18 هورنت نام کامل یک جنگنده چند منظوره است که برای استفاده در نیروی دریایی آمریکا طراحی شده است. جنگنده اف 18 علاوه بر این که می تواند در نبردهای هوایی شرکت کند، توانایی حمله به اهداف سطحی را نیز دارد و قادر است مأموریت هایی مانند دفاع هوایی از ناوگان های دریایی و بمباران اهداف زمینی و دریایی را با موفقیت انجام بدهد. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که لحظه تیک آف جنگنده اف 18 را از روی ناو جنگی نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، این جنگنده از سال 1983 به صورت رسمی وارد نیروی دریایی امریکا شده و در مجموع 1480 فروند از آن تولید و به کشورهای استرالیا، کویت، فنلاند، اسپانیا و سوئیس هم صادر شده است. این جنگنده توانایی انجام مأموریت مختلف را دارد ولی به دلیل برد عملیاتی و ظرفیت حمل مهمات کم در مقایسه با جنگنده های دیگر مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است.

حداکثر سرعت اف 18 در ارتفاع 12190 متری به 1.8 ماخ می رسد که برابر با 1915 کیلومتر بر ساعت است و شعاع عملیاتی آن به 740 کیلومتر محدود می شود. نیروی پیشران این جنگنده را دو موتور توربوفن ساخت جنرال الکتریک تأمین می کنند و حداکثر ظرفیت حمل مهمات آن 6215 کیلوگرم است که می تواند شامل انواع موشک، راکت و بمب با مخزن سوخت اضافی باشد.

راز آسمان پایتخت

به منظور حفظ قابلیت های چند مأموریتی، در این جنگنده یک رادار پرقدرت چند حالته نیز تعبیه شده است که در مأموریت های هوا به هوا و هوا به زمین بسیار کارا و موثر است.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “لحظه تیک آف جت جنگنده اف 18 از روی ناو جنگی (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز