لاستیک پراید در بازار چند تمام می شود؟

ژیوار

در آستانه فصل سرما بسیاری از رانندگان و مالکان خودرو در پی تعویض لاستیک خودروی خود هستند اما با وجود آن که سازمان حمایت به تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت داد تا تولید خود را افزایش دهند و قیمت ها را در بازار بشکنند، این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش کاماپرس، خارج شدن مواد اولیه تولید لاستیک و خود لاستیک از شمول دریافت ارز دولتی در 6 ماهه اخیر قیمت این کالا را چند برابر کرده و تمهیدات دولت برای رساندن لاستیک به قیمت دولتی به مصرف کنندگان هم به جایی نرسیده است.

تقریبا تمام متقاضیان لاستیک مجبور به خرید لاستیک مورد نیاز خود از بازار به نرخ آزاد هستند و قیمت دولتی یا کارخانه ای لاستیک چیزی شبیه شوخی است!

داوود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک نیز در این باره به نود اقتصادی گفته است: با وجود افزایش ۵۰ درصدی قیمت کارخانه ای تایر هنوز تعدادی از کارخانجات عرضه محصولات خود را به بازار آغاز نکرده اند.

تایر پراید دولتی 980 هزار تومان اما نایاب است!

دریان سفر امید

وی بیان کرد: برخی از کارخانجات هزینه خرید تایر را دریافت کرده اند اما هنوز عرضه شروع نشده همین امر عاملی شده تا در بخش تایر پراید اختلاف قیمت کارخانه تا بازار به وجود آید.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: در حال حاضر قیمت تایر پراید دولتی حدود ۹۸۰ هزار تومان است. این تایر در سطح بازار یک میلیون و ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

بر این اساس قیمت واقعی لاستیک پراید در بازار در حال حاضر 1 میلیون و 300 هزار تومان است.

پرس و جو از واحدهای صنفی فروش لاستیک و نمایندگی های شرکت های بزرگ تولیدکننده تایر حکایت از آن دارد که لاستیک پراید به قیمت 980 هزار تومان به طور کلی به آنها تحویل نمی شود و صحبت کردن از این قیمت هم در بازار کاملا بی مورد و بی نتیجه است.

قرار بود سامانه ای برای ثبت نام و توزیع لاستیک به قیمت دولتی برای متقاضیان تعریف شود که از این سامانه هم خبری نیست!

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز