قیمت گوشت و مرغ بعد از حذف ارز دولتی چقدر می‌شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به لایحه بودجه 1401 و اعلام قبلی مقامات دولتی، گویا تصمیم دولت درباره حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی قطعی است و به زودی این اتفاق عملیاتی خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دولت عزم خود را برای حذف ارز دولتی جزم کرده، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اقدام یکباره باعث بروز مشکلات اساسی در سیستم اقتصادی کشور و احتمالا ابرتورم خواهد شد.

البته در تبصره 14 لایحه بودجه ذکر شده که حدود 10 هزار میلیارد تومان برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است. همچنین 4 هزار میلیارد تومان هم به یارانه نهاده‌های کشاورزی و تنظیم بازار کالاهای اساسی مربوط می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

لازم به ذکر است که در بودجه امسال معادل 8 میلیارد دلار بابت ارز 4 هزار و 200 تومانی پیش بینی شده بود که در شش ماهه نخست 1400 این رقم تمام شد. هم اکنون کالاهای مصرفی گندم، جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه‌های روغنی به همراه تعدادی از اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی ارز دولتی دریافت می‌کنند.

قیمت مرغ و گوشت چند برابر می‌شود؟

با این وجود و تصمیم یکباره دولت درباره حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی، خیلی از مقامات مسئول در اتحادیه مرغداری، نهاده‌های دامی و … درباره این تصمیم تردیدهای زیادی دارند.

با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی به طور قطع قیمت بسیاری از این محصولات دو الی سه برابر خواهد شد و مردم را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد. البته تمامی نظرات درباره قیمت مرغ و گوشت احتمالی است اما به طور قطع افزایش قیمت به یکباره اتفاق خواهد افتاد.

در چنین شرایطی علاوه بر مصرف کنندگان، بسیاری از تولیدکنندگان این محصولات یا زیان ده هستند یا به تازگی از زیان خارج شده‌اند و همگی نسبت به آینده این تصمیم ترس دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز