احتمال حذف ارز دولتی نهاده های دامی بیشتر شد؛ قیمت مرغ چقدر می شود؟

منصور پویان، رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور، از حذف ارز دولتی دام و طیور تا پایان سال 1401 خبر داده است. این طرح قرار بود از ابتدای دی ماه عملی شود اما گویا زمینه سازی لازم انجام نشده بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنایع غذایی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر ارز دولتی به واردکنندگانی که نهاده‌هایشان از کشتی تخلیه نشده و امورات اداری کمرگی آن‌ها هم به پایان نرسیده تعلق نخواهد گرفت. نهاده‌های ترخیص شده در سامانه بازارگاه همچنان با همان ارز دولتی محاسبه و به مصرف کننده تحویل داده می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

با این اوصاف به نظر تصمیم دولت درباره حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی جدی است. منصور پویان اعلام کرده که این شورا نسبت به حذف ارز دولتی نهاده‌های دامی قبل از شروع 1401 تلاش می‌کند. نظرات درباره این اقدام متفاوت است. عده‌ای معتقدند که این اقدام دولت در سفره مردم عادی اثر چندانی ندارد. برخی هم بیان کرده‌اند که اجرای این تصمیم میزان تورم کالاهای اساسی را افزایش خواهد داد.

مرغ هم از سفره مردم پر می‌کشد؟

قبلا رضا مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ، اعلام کرده بود که در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار درباره حذف ارز دولتی خوراک مرغ صحبتی نشد. رضا مبصری بیان کرده در صورتی که ارز دولتی درباره نهاده مرغ برداشته شود، قیمت این محصول و تخم مرغ سه تا چهار برابر افزایش خواهد داشت. در واقع قیمت هر کیلو مرغ به 60 تا 80 هزار تومان خواهد رسید.

طبق گزارش ایسنا در هفدهم آذرماه، قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ 31 هزار تومان، هر کیلوگرم مرغ منجمد 20 هزار تومان و هر شانه 30 تایی تخم مرغ 43 هزار تومان بود. البته قیمت مرغ در هفته‌های اول آذرماه هم نوساناتی داشت و نرخ هر کیلوگرم گرم آن به 37 هزار تومان هم رسید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز