قیمت چرم طبیعی چگونه محاسبه می‌ شود؟

چرم طبیعی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت چرم طبیعی همیشه از چالش‌ برانگیزترین مسائلی بوده که خریداران با آن مواجه می‌شوند چراکه چرم‌ طبیعی در بازه‌ قیمتی گران و وسیعی به فروش می‌رسد. وسعت این بازه به علت وجود عوامل متعددی است که بر محاسبه قیمت چرم به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیرگذار هستند؛ بدین جهت شناخت مهم‌ترین عوامل موثر بر محاسبه قیمت چرم طبیعی می‌تواند در خرید آن کمک کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۶ عامل موثر بر محاسبه قیمت چرم طبیعی می‌پردازد.

فرآیند تولید

چرم طبیعی از پوست حیوانات تولید می‌شود؛ بدین جهت مواد خام به کار رفته در تولیدات چرم طبیعی از منبعی بسیار محدود به دست می‌آید. به علاوه، پوست مناسب برای تولید چرم طبیعی باید دارای ویژگی‌های مشخصی باشد؛ به‌ عنوان‌ نمونه تولیدکنندگان چرم طبیعی تنها از پوست حیوانات بالغ برای تولید چرم باید استفاده کنند. حیوانات بالغ برای رشد و رسیدن به مرحله‌ی بلوغ به غذا و مراقبت خوب نیاز دارند که تمام این موارد هزینه‌بر است. به همین خاطر، فرآیند تولید چرم بسیار پیچیده بوده و در محاسبه قیمت چرم طبیعی تأثیرگذار است. به علاوه تولید محصول مرغوب از چرمی طبیعی به حضور افراد باتجربه، تجهیزات تخصصی و مواد اولیه مختلف و باکیفیت نیز احتیاج دارد. از طرف دیگر باتوجه به دست‌ساز بودن بیشتر محصولات چرم طبیعی، زمان زیادی برای ساخت و تولید این محصولات به کار می‌رود؛ تمامی این هزینه‌ها بر هم جمع شده و روی قیمت خرید چرم طبیعی تأثیر می‌گذارند. بالا بودن هزینه‌های تولید و مواد اولیه یکی از دلایل گران بودن چرم بوده که در محاسبه قیمت چرم طبیعی در نظر گرفته می‌شود.

چرم طبیعی

نوع پوست

برای تولید انواع چرم طبیعی از پوست حیوانات مختلف کمک گرفته می‌شود؛ به همین خاطر کیفیت آن با نوع پوست رابطه مستقیمی دارد. به عبارت دیگر نوع پوست از مهم‌ترین عوامل موثر بر محاسبه قیمت چرم طبیعی است. لازم به ذکر است برای تهیه‌ی چرم طبیعی از پوست گاو در مقایسه با ساخت چرم طبیعی از گوسفند به دلیل الیاف قوی‌تر و ابعاد بزرگتر پوست باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت شود.

نوع دباغی چرم طبیعی

در برخی مراکز تولید چرم خام برای دباغی چرم طبیعی از روش‌های متنوعی استفاده می‌شود؛ این امر می‌تواند محاسبه قیمت چرم طبیعی و کیفیت آن را تحت تاثیر خود قرار دهد. این در حالیست که برخی مراکز تولیدی تمامی مراحل دباغی تا تولید نهایی چرم طبیعی را خود انجام می‌دهند؛ در حالیکه برخی دیگر تنها دباغی چرم طبیعی را به صورت تخصصی عهده‌دار هستند. این مسئله نیز در محاسبه قیمت چرم طبیعی بسیار موثر است.

چرم طبیعی

رنگ‌رزی چرم طبیعی

از دیگر عوامل موثر بر محاسبه قیمت چرم طبیعی می‌توان به رنگ‌رزی چرم اشاره کرد. چرم‌هایی که به صورت کامل رنگ می‌شوند در مقایسه با چرم‌های نیمه رنگ شده قیمت بالاتری دارند چراکه پوست‌هایی که قابلیت رنگ‌پذیری دارند دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی نیز هستند. لازم به ذکر است چرم‌های آنتیک دستی به نسبت چرم‌هایی که با اسپری ماشینی رنگ‌رزی می‌شوند قیمت بالاتری دارند. رنگ سفید به عنوان سخت‌ترین رنگ برای چرم طبیعی شناخته شده؛ بنابراین می‌توان چرم‌های سفید را گران قیمت‌ترین چرم طبیعی دانست.

نوع برش چرم طبیعی

محاسبه قیمت چرم طبیعی باتوجه به نوع برش آن متغیر است؛ از این رو چرم‌هایی که به صورت کامل یا طاقه‌ای در بازار به فروش می‌رسند، قیمت بیشتری به نسبت چرم‌های متری دارند.

شرکت تولیدکننده چرم طبیعی

شرکت فروش یا تولید چرم طبیعی نیز می‌تواند در محاسبه قیمت چرم طبیعی نقش داشته باشد. شرکت‌های کوچک‌تر نیز کالاهای چرمی باکیفیتی تولید می‌کنند اما معمولا به دلیل قابلیت‌های تولید محدود، هزینه‌ی متوسط رو به بالایی دارند. شرکت‌های بزرگ که بودجه‌ی زیادی دارند و می‌توانند چرم طبیعی و محصولات آن را بدون واسطه و به‌ صورت عمده تولید کنند، مخارج و هزینه‌های تولیدی کمتری داشته و در نتیجه محصولات ارزان‌تری را به بازار عرضه می‌کنند.

استعلام قیمت چرم طبیعی از “چرم پرسیس”

چرم پرسیس، مجموعه‌ای از محصولات برتر بهترین برندهای ملی ایران است. سیستم توزیع کالا و خدمات به مشتریان در چرم پرسیس با به‌ کارگیری زیرساخت‌های استاندارد، تضمین‌کننده‌ی تحویل به موقع کالا و پشتیبانی پاسخگو در صورت خرید اینترنتی چرم طبیعی از نشانی اینترنتی https://persisleather.ir است. برای خرید حضوری نیز شما می‌توانید به آدرس‌های تهران، خیابان سعدی شمالی، کوچه جابرزاده، پلاک 60 یا تهران، ایران مال، طبقه جی 2، جنب کتابخانه جندی‌شاپور، سالن 2، غرفه 10 مراجعه کنید. شما می‌توانید در صورت نیاز با شماره تلفن 02128421139 نیز تماس بگیرید. لازم به ذکر است چرم پرسیس با ارائه تسهیلات خرید قسطی چرم طبیعی برای مشتریان خود خیال آنان را بابت گران بودن قیمت چرم طبیعی راحت کرده است؛ به همین خاطر شما می‌توان با استفاده از این شرایط ویژه تجربه‌ی خریدی عالی و باکیفیت را از این مجموعه را داشته باشید. همچنین این مجموعه از مرحله تولید چرم و مواد اولیه تا تولید و عرضه کفش به صورت مستقیم نظارت بر کیفیت دارد؛ به همین خاطر بهترین محصولات را به دست مشتریان خود می‌رساند.

انتهای پیام

مرتبط با : چرم پرسیس
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز