قیمت پراید به زیر 140 میلیون تومان برگشت؛ بازار خودرو وارد فاز نزولی شد

قیمت پراید در شهریور 1400
لست سکند

گزارش ها از بازار خودرو حکایت از آن دارد که پس از یک دوره صعود شدید قیمت ها، بازار وارد فاز نزولی شده و قیمت خودروهای پرتیراژ و پرتقاضای داخلی  4 تا 5 میلیون تومان کاهش یافته است؛ قیمت پراید 131 که ارزان ترین خودروی داخلی به شمار می رود نیز با 4 میلیون تومان کاهش به 137 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش کاماپرس، نزولی شدن قیمت ها در بازار در این هفته توسط اغلب فعالان بازار تائید می شود و رئیس اتحادیه نمایشگاه داران نیز این موضوع را مورد تائید قرار داده است. به نظر می رسد نبود مشتری برای خودروهایی که قیمت آنها طی یک ماه اخیر 15 تا 20 میلیون افزایش قیمت داشته علت نزولی شدن بازار باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

افت 5 تا 6 میلیون تومانی اغلب خودروها؛ قیمت پراید چند؟

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوان، سعید موتمنی در این باره می گوید: هفته گذشته به دلیل اینکه  ارز در کانال 28 هزار تومن بود قیمت خودرو نیز افزایش یافت ، اما اکنون که  ارز وارد کانال 27 هزار تومان شده است ، اکثر خودروها تقریبا بین 5 تا 6 میلیون تومان ارزان شده است.

او در خصوص آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار، گفت: قیمت پراید ۱۳۱ در هفته گذشته ۱۴۱ میلیون تومان بود که اکنون به ۱۳۷  میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۵۱ به مبلغ  ۱۵۰ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۴۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به نرخ  ۲۲۵ میلیون تومان، سمند، ۲۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اخبار پربازدید را بخوانید:

پژو 206 تیپ 5 از 300 میلیون کوتاه آمد!

بررسی های کاماپرس نیز نشان می دهد، قیمت پژو 206 تیپ 5 که در هفته گذشته از 305 میلیون تومان گذشته بود اکنون به 296 میلیون تومان رسیده است. پژو 206 تیپ 2 نیز که تا 252 میلیون تومان صعود کرده بود اکنون به 249 میلیون تومان قابل خریداری است. ضمنا رانا ال ایکس هم با افت حدود 4 میلیون تومانی به قیمت 238 میلیون تومان به فروش می رسد. پژو پارس سال را نیز می توان در بازار به قیمت 272 میلیون تومان خریداری کرد.

بازار راکد خودروهای خارجی

در مورد قیمت خودرو‌های وارداتی هم سعید موتمنی به باشگاه خبرنگاران گفته است که مزدا ۳ اکنون یک میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان و  پژو ۲۰۰۸حدودا  ۹۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.  رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خودروهای وارداتی در بازار، گفت: قیمت خودروهای وارداتی بالا است و همین موضوع باعث شد مشتری در آن به شدت کم شود. از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار می توان به ممنوعیت واردات اشاره کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “قیمت پراید به زیر 140 میلیون تومان برگشت؛ بازار خودرو وارد فاز نزولی شد

  1. علی گفته:

    آقا نخرید….
    تروخدا نخرید آگر همینطوری کسی نخره و ادامه بده بخدا ارزون میشه…..
    اخه خیلیا هستن‌بخاطر ۵ میلیون ارزون تر سریع میرن میخرن بابا یخورده صب کنید موقش میشه پراید ۸۰ میلیون تو بازار اونموقع برو بخر والا بهتر تا ۱۴۰ تمن

  2. حمید گفته:

    خداوند تمام کسانی را که مسبب گرانی خودرو و گرانی در تمام موارد هستند را نه یک بار بلکه هزاران بار لعنت کند و نگذارد که این پول هابی را که از این راه بدست آورده اند با خوشی و لذت و کامیابی از گلو پایین ببرند، یا خبیر و یا منتقم.

  3. پارسا گفته:

    ای جان ای جان اندکی نفس بکشید ارزانی در راه است پراید ده میلیون ارزان شد درعین حالی که 130میلیون گران شده .پول بی ارزش شده یا پراید فرق کرده

  4. ادم گفته:

    واقعا خسته نباشید پژوپارس سال ۲۷۲ میلیون خودوی که حداکثر باید زیر صد میلیون باشد چقدر از بوجه را دولت روخودروسازی حساب کرده واقعا چرا واردات ازاد نمی شود درست که ما خودمان خواستین اینجور زندگی کنیم ولی نه دیگر اینقدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز