قیمت طلا روز 3 شهریور 1401/ نرخ سکه برخلاف تصورات عمل کرد

تور لحظه آخری-کاماپرس

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 29 هزار و 800 تومان بالا رفته و در محدوده 1 میلیون و 278 هزار و 300 تومان توقف کرده است. اما نرخ سکه امامی در مقایسه با دیروز 0.2 درصد کم شد و به مرز 13 میلیون و 722 هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس و دلار هر دو صعودی بودند و این موضوع روی قیمت طلای داخلی موثر بود. نرخ اونس در روز جاری نسبت به روز گذشته 0.68 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز هزار و 763 دلاری رسید. با وجود رشد دو اهرم حمایتی مهم سکه، اما قیمت این فلزگرانبها کاهش پیدا کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که تحلیلگران بازار سکه معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار امروز در مسیر افزایشی قرار بگیرد، قدرت معامله گران سکه بیشتر خواهد شد و نرخ آن بالا خواهد رفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نظر معامله گران درباره آینده نرخ سکه

امروز نرخ نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل در محدوده 7 میلیون و 800 هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با دیروز هیچ نوسانی نداشت و در همان محدوده 4 میلیون و 800 هزار تومانی ثابت ماند. نرخ سکه گرمی در مقایسه با روز گذشته تغییری نکرد و همان 2 میلیون و 950 هزار تومان باقی ماند.

با این حال سکه بازان نسبت به آینده قیمتی این فلزگرانبها امیدوار هستند و معتقدند دوباره قیمت آن به مدار صعودی بازمی‌گردد. در واقع فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که مذاکرات ایران و آمریکا طولانی شود، مجددا قیمت طلا و سکه رشد بیشتری پیدا خواهد کرد. بنابراین شرایط کنونی فرصت مناسبی برای خرید انواع فلزات گرانبهای داخلی و سرمایه گذاری روی آن‌ها است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز