قیمت طلا روز 2 شهریور 1401/ ثبات نرخ سکه در روز جاری

تور لحظه آخری-کاماپرس

بازار طلا و سکه همانند دیگر بازارهای مالی دچار نوسان است. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 12 هزار و 500 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 238 هزار و 600 تومان رسید. اما نرخ سکه تغییری نداشت و در همان محدوده 13 میلیون و 750 هزار تومانی معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس نسبت به روز قبل 5.6 درصد دیگر کاهش پیدا کرد و در محدوده هزار و 744 دلاری قرار گرفت. این روزها سرمایه گذاران بازار اونس منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هستند تا با آگاهی از سیاست‌های آینده فدرال رزرو درباره اقتصاد آمریکا نسبت به خرید و فروش طلا اقدام کنند. با توجه به ریزش نرخ اونس و دلار، قیمت طلا و سکه بازار داخلی کاهشی شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ سکه تغییر می‌کند؟

گروهی از تحلیلگران بر این باورند در صورتی که نرخ دلار به واسطه سیگنال‌های مثبت برجامی باز هم کاهش پیدا کند، احتمال ریزش بیشتر نرخ سکه وجود دارد. هم اکنون نرخ نیم سکه بدون تغییر در همان محدوده 7 میلیون و 800 هزار تومانی معامله می‌شود. قیمت ربع سکه در مقایسه با دیروز تغییری نکرده و 4 میلیون و 800 هزار تومان است. نرخ سکه گرمی در مقایسه با روز قبل ثابت بوده و در محدوده 2 میلیون و 950 هزار تومان معامله می‌شود.

برخی بر این باورند در صورتی که قیمت دلار در مدار کاهشی قرار گیرد، احتمال ریزش بیشتر نرخ سکه وجود دارد. به همین دلیل تحلیلگران و معامله گران طلا و سکه به دقت اخبار مذاکرات برجام را دنبال می‌کنند و نسبت به خبرهای برجامی و دلاری حساس هستند. اما در صورت بالا رفتن نرخ دلار، افزایش قیمت طلا و سکه دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز