قیمت طلا روز 31 مرداد 1401/ صعود نرخ سکه از نیمه کانال 13 میلیونی

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 3 هزار و 400 تومان بالا رفته و در محدوده 1 میلیون و 239 هزار و 500 تومان است. نرخ سکه نیز در مقایسه با دیروز 4 درصد رشد پیدا کرد و به مرز 13 میلیون و 842 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف کاهش نرخ اونس، با پیشروی قیمت دلار، ارزش ذاتی فلزات گرانبهای داخلی بیشتر شد. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 12.2 درصد کم شد و در محدوده هزار و 735 دلاری قرار گرفت. قیمت اونس طلا هر روزه در حال کاهش است و فروشندگان در تلاش هستند بر بازار این فلزگرانبها مسلط شوند تا شیب نزولی آن را حفظ کنند. برای اینکه روند نزولی اونس ادامه داشته باشد، باید قیمت این فلزگرانبها به پایین محدوده هزار و 740 دلاری برسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیش بینی قبلی درباره میزان رشد نرخ سکه

کارشناسان قبلا پیش بینی کرده بودند در صورتی که نرخ دلار تا محدوده 29 هزار و 200 تومانی بالا بیاید، قیمت سکه از نیمه کانال 13 میلیونی فراتر خواهد رفت. هم اکنون قیمت نیم سکه نسبت به روز گذشته 2 درصد بیشتر شده و در محدوده 7 میلیون و 700 هزار تومانی قرار دارد. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز قبل 3.2 درصد بالاتر رفته و به مرز 4 میلیون و 700 هزار تومانی رسیده است. قیمت سکه گرمی نیز نسبت به دیروز 1.7 درصد بیشتر شده و در محدوده 3 میلیون تومانی معامله می‌شود.

برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت سکه حتی در صورت پیشروی بیشتر نرخ دلار، صعود زیادی نخواهد داشت. زیرا فاصله ارزش ذاتی با قیمت نقدی این فلزگرانبها به 1 میلیون و 200 هزار تومان می‌رسد و این موضوع مانع از رشد فزاینده نرخ آن خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز