قیمت طلا روز 29 مرداد 1401/ باز هم نرخ سکه کاهشی شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز گذشته 60 هزار و 300 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 214 هزار و 800 تومانی رسید. نرخ سکه در مقایسه با پنج شنبه قبل 2.7 درصد کم شد و در محدوده 13 میلیون و 365 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علاوه بر قیمت دلار، کاهش نرخ اونس نیز در رکود بازار طلا و سکه داخلی بی‌اثر نبود. امروز قیمت هر اونس طلا نسبت به روز قبل 0.1 درصد کم شد و در محدوده هزار و 748 دلاری قرار گرفت. اغلب کارشناسان بازار طلا معتقدند که نرخ اونس در روزهای آینده نیز کاهش پیدا خواهد کرد و همچنان از کانال هزار و 800 دلاری فاصله خواهد گرفت. مهم‌ترین دلیل افت قیمت طلا طی یک هفته گذشته، صعود شاخص دلار به بالاترین سطح 20 سال گذشته بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بررسی تغییرات نرخ سکه

با توجه به نزول نرخ اونس و دلار، قیمت انواع سکه رکود قابل توجهی داشت. امروز قیمت نیم سکه نسبت به دو روز قبل 3.5 درصد کمتر شد و در محدوده 7 میلیون و 500 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ ربع سکه با افت 5.7 درصدی که در مقایسه با پنج شنبه قبل داشت، 4 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به دو روز قبل 3.1 درصد کمتر شد و به مرز 2 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

براساس آخرین اطلاعات، ارزش ذاتی سکه در روز جاری یک کانال دیگر پایین آمد و تا مرز 11 میلیون و 907 هزار تومانی عقب نشینی کرد. با توجه به ارزش ذاتی و قیمت معاملاتی سکه، ارزش ذاتی این فلزگرانبها در روز جاری 9 درصد شد که از دو روز قبل دو درصد کمتر بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز