قیمت طلا روز 22 تیر 1401/ نرخ سکه از موضع 15 میلیونی خود عقب نشینی نکرد

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.41 درصد رشد داشته و به مرز 1 میلیون و 387 هزار تومانی رسیده است. نرخ سکه با افزایش 0.3 درصدی در مقایسه با روز قبل، 15 میلیون و 45 هزار تومان شد. با وجود ثبات نسبی نرخ دلار و نزول مداوم اونس، فلزات گرانبهای داخلی رشد قیمتی دست برنمی‌دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت طلای جهانی همچنان به سرمایه گذاران خود روی خوش نشان نمی‌دهد و مداوم در مسیر کاهشی قدم برمی‌دارد. امروز نرخ اونس در مقایسه با روز قبل 0.14 درصد دیگر کم شد و به مرز هزار و 728 دلاری دست پیدا کرد که کمترین نرخ در چند هفته اخیر است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

در حال حاضر عواملی مانند رکود اقتصادی، افزایش تورم، امکان بازگشت محدودیت‌های کرونایی و … باعث سردرگمی سرمایه گذاران این بازار شده و تصمیم گیری را برای آن‌ها دشوار کرده است.

راز آسمان پایتخت

چرا نرخ سکه کم نشد؟

با این حال طلا و سکه در مدار کاهش قیمت قرار نمی‌گیرند و همچنان بر مواضع قیمتی بیشتر پافشاری دارند. به نظر انتظارات تورمی موجب شده تا سکه بازان به راحتی در موقعیت فروش قرار نگیرند و نرخ سکه بالای کانال 15 میلیونی باقی بماند. امروز نرخ دیگر سکه‌ها تغییر نداشت و در همان محدوده قبلی باقی ماند. نرخ نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 8 میلیون و 250 هزار تومان و 5 میلیون و 250 هزار تومان بود. قیمت سکه گرمی نیز در محدوده 3 میلیون و 100 هزار تومانی باقی ماند.

بالا بودن قیمت معاملاتی سکه و کاهش مداوم نرخ اونس باعث شده تا حباب سکه باز هم بیشتر شود و امروز فاصله قیمت معاملاتی و ارزش ذاتی این فلزگرانبها به مرز 2 میلیون و 400 هزار تومانی برسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز