قیمت طلا روز 15 تیر 1401/ نرخ اونس سرمایه گذاران را غافلگیر کرد

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 22 هزار و 700 تومان بالا رفت و به مرز 1 میلیون و 387 هزار و 300 تومان رسید. نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته 0.2 درصد بالا رفت و به مرز 15 میلیون و 38 هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف بازار طلا و سکه داخلی، نرخ اونس به پایین‌ترین قیمت ماه‌های گذشته رسید. قیمت اونس در روز جاری نسبت به روز گذشته 0.47 درصد کم شد و در مرز هزار و 762 دلاری قرار گرفت. قیمت اونس برای نخستین بار از ابتدای سال 2022 به مرز هزار و 700 دلاری رسیده و پایین محدوده حساس هزار و 780 دلاری قرار گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

با وجود اینکه معامله گران تصور می‌کردند سقوط نرخ اونس روی قیمت سکه اثر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد، اما این اتفاق رخ نداد. با توجه به سقوط مجدد اونس و رشد قیمت سکه، حباب این فلزگرانبها بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز قبل 0.6 درصد بالا رفت و به مرز 8 میلیون و 300 هزار تومانی رسید. اما قیمت ربع سکه تغییری نکرد و در همان محدوده 5 میلیون و 250 هزار تومانی باقی ماند. قیمت سکه گرمی نیز با رشد 0.2 درصدی نسبت به دیروز، 3 میلیون و 5 هزار توما معامله شد.

اطلاعات عمومی:

چند مزیت خرید گواهی سپرده طلا نسبت به خرید فیزیکی سکه

خرید گواهی سپرده طلا یک امکان ویژه برای سرمایه گذارانی است که مایل به داشتن طلا هستند، اما نمی‌خواهند آن را به صورت فیزیکی نگهداری کنند. گواهی سپرده علاوه بر این ویژگی، مزیت‌های دیگری هم دارد. معافیت دارنده از پرداخت مالیات، پایین بودن ریسک جابجایی و سرقت، امکان دریافت سکه 24 ساعت بعد از تحویل گواهی سپرده به خزانه و … از جمله این مزیت‌ها محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز