قیمت طلا روز 14 تیر 1401/ قرارگیری بازار فلزات گرانبها در سراشیبی

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به روز قبل 19 هزار و 900 تومان کم شد و به مرز یک میلیون و 404 هزار و 800 تومانی رسید. نرخ سکه در مقایسه با دیروز 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و 15 میلیون و 200 هزار تومان شد. قیمت اونس جهانی نیز همچنان در حال کاهش است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز کاهش قیمت فلزات گرانبها در بازارهای داخلی و خارجی رخ داد. نرخ اونس در روز جاری نسبت به روز گذشته 2.8 درصد دیگر کاهش پیدا کرد و در محدوده هزار و 803 دلاری متوقف شد. هم اکنون اطلاعاتی درباره تورم آمریکا منتشر شده که به نظر این شاخص در حال کاهش است. به گفته استفان اینس، شریک مدیریت دارایی اس پی آی، در صورتی که شاخص تورم کم شود، جذابیت طلا برای سرمایه گذاران کمتر خواهد شد و این موضوع به افت نرخ اونس می‌انجامد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این موضوع باعث کاهش ارزش ذاتی سکه می‌شود. هر چند که قیمت معاملاتی سکه رو به کاهش است، اما با توجه به افت ارزش ذاتی آن، حباب سکه بزرگ‌تر شده است. براساس محاسبات صورت گرفته، حباب سکه از مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان فراتر رفت. در حال حاضر قیمت نیم سکه نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و در همان محدوده 8 میلیون و 250 هزار تومانی معامله می‌شود. نرخ ربع سکه در مقایسه با دیروز 1 درصد رشد نرخ داشت و به مرز 5 میلیون و 250 هزار تومانی رسید. اما قیمت سکه گرمی نسبت به دیروز بدون تغییر ماند.

اطلاعات عمومی:

نوسان کدام نوع سکه از بقیه انواع آن بیشتر است؟

معمولا بازار سکه در ایران بازار پررونقی محسوب می‌شود. این بازار تحت تاثیر عواملی مثل نرخ دلار و اونس، وضعیت اقتصاد داخلی و جهانی، نرخ تورم و … قرار دارد و این مسائل باعث ایجاد نوساناتی در این بخش می‌شوند. براساس اطلاعات و تجربه، نوسان قیمت سکه تمام بهار آزادی از بقیه موارد بیشتر است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز