قیمت طلای جهانی 2 درصد گران شد

ژیوار

در معاملات امروز بازارجهانی طلا قیمت فلز زرد با جهش 2 درصدی قیمت مواجه شد و اکنون باید در انتظار واکنش بازار داخلی به این تحول بود.

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاران بین المللی شب گذشته  در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهانی، با تضعیف دلار و اخبار نگران کننده درباره از سرگیری مذاکرات برای بسته کمک مالی آمریکا، با هدف گریز از تورم به سوی طلا، هجوم آوردند و قیمت فلز زرد را جهش دادند.

بنا به اعلام سی‌ان‌بی‌سی، افت پی در پی نرخ شاخص دلار به خودی خود موجب نگرانی بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی شده و نقدینگی آنها را از این ارز به سوی سرمایه های امن تر مثل طلا هدایت کرده است. علاوه بر این اخباری که بسته کمک مالی آمریکا به کسب وکارهای این کشور را با تناقض و ابهام مواجه می کند نیز به نگرانی سرمایه گذاران درباره آینده بزرگترین اقتصاد جهان دامن زده و آنها را به تبدیل هر چه بیشتر دارایی های خود به طلا متقاعد کرده است.

ثبت دومین هفته پیاپی افزایش شاخص طلا

بر این اساس در معاملات بازارهای بین المللی ، قیمت جهانی طلا حدود ۲ درصد جهش کرد تا شاخص‌ها دومین هفته پیاپی سود خود را ثبت کنند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۱.۸۸ درصد یا ۳۶.۳۴ دلار جهش کرد و به ۱٫۹۲۹.۴۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۲.۱۷ درصد یا ۴۱.۲۰ دلار جهش کرد و به ۱٫۹۳۶.۳۰ دلار رسید.

دریان سفر امید

بر اساس آخرین خبرها نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری این کشور مذاکرات خود در مورد بسته کمک مالی جدید را از سر گرفتند. این در حالی است که چند روز پیش رئیس‌جمهور آمریکا این مذاکرات را به بعد از انتخابات موکول کرده بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز