قیمت سکه کنترل می‌شود؛ بورس کالا ورود کرد

ژیوار

براساس اعلام بورس کالا، نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به دلیل وجود قیمت های نامتعارف در تابلوی معاملات تا اطلاع ثانوی در مرحله پیش گشایش باقی خواهد ماند.

به گزارش کاماپرس، بر این اساس، نمادهای مورد نظر بورس کالا شامل سکه تمام بهار تحویل یک روزه بانک‌های صادرات، (سکه۹۹۱۲پ۰۴)، سامان (سکه۹۸۱۲-۰۳)، رفاه کارگران (سکه۰۰۱۲پ۰۱) و بانک ملت (سکه۰۰۱۱پ۰۲) بورس کالا است .

دوره پیش گشایش چیست؟

به اولین مرحله بازار آتی، دوره پیش گشایش اطلاق می‌شود. اگرچه بخش عمده‌ای از فعالان این بازار اطلاعاتی از این موضوع ندارند اما رصد آن می‌تواند بسیار سود ده باشد. این دوره از ساعت ۱۰:۰۰ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۰:۲۹:۵۹ ادامه خواهد داشت.

در این بازه زمانی، مشتریان تنها می‌توانند سفارشات خود را وارد سامانه معاملاتی کرده و آن‌ها را ویرایش و حذف کنند؛ چراکه طی آن معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

هدف دوره پیش گشایش

به گفته کارشناسان بازار آتی، همان نیم ساعت اول هر روز است که وضعیت بازار را مشخص می‌کند. هدف از شروع روزانه بازار آتی با مرحله پیش گشایش ایجاد ساز و کاری برای کشف قیمت است. یعنی هدف این مرحله آن است که خریداران و فروشندگان با توجه به انتظارات از اخبار و تحولات روز جاری اقدام به وارد کردن سفارشات خود در سیستم ‌کنند و از این طریق کشف قیمت انجام گیرد.

دریان سفر امید

درصورتی که فرایند پیش گشایش هر روز به درستی انجام گیرد و اختلالی در آن بوجود نیاید پس از گذشت مدتی مانند همه بورس‌های دنیا، مرحله کشف قیمت بازار آتی به عنوان مرجعی معتبر می‌تواند بر معاملات سکه نقدی نیز تاثیر گذاشته و قیمت سکه نقدی را تحت تاثیر قرار دهد.

بازار آتی به دلیل مزیت‌های فراوانی از جمله سرعت بیشتر در دسترسی به اخبار و تحلیل‌ها نسبت به بازار نقدی این قابلیت را دارد که به مرجعی معتبر برای قیمت‌گذاری سکه نقدی تبدیل شود. بازار آتی زمانی به چنین جایگاهی دست پیدا خواهد کرد که همه مراحل بازار و علی‌الخصوص مرحله پیش گشایش از سفارشات ساختگی و دستکاری بازار در امان نگه داشته شود. حراست از کارایی بازار آتی بر عهده نهاد ناظر و بازرسی بورس کالا است و این مهم امکان پذیر نمی‌شود مگر با همکاری همه مشتریان و کارگزاران.

پایان پیام

 

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آهن رویال
تهران آهن
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز