قیمت روز طلا 3 بهمن 1401/ نرخ سکه از کانال 25 میلیونی دست کشید

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 2.5 درصد کم شد و به مرز 2 میلیون و 82 هزار و 600 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 3.52 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 24 میلیون و 297 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس نسبت به دو روز پیش 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز هزار و 926 دلاری رسید. طلا برای پنجمین هفته متوالی بازدهی مثبت داشت، اما اولین روز از هفته جاری را با کاهش آغاز کرد. تحلیلگران این فلزگرانبها هنوز درباره ادامه روند صعودی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. طلا طی یک هفته اخیر توانسته به خوبی محدوده هزار و 900 دلاری را حفظ کند، اما هنوز سرمایه گذاران نسبت به حفظ این مرز مطمئن نیستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت کاهش نرخ سکه چیست؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز گذشته 2.75 درصد دیگر کاهش داشت و در محدوده 14 میلیون و 500 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز قبل 9.57 درصدی نیز ریزش داشت و به مرز 9 میلیون و 400 هزار تومانی رسید. نرخ سکه گرمی هم در مقایسه با روز قبل 300 هزار تومان کاهش پیدا کرد و 5 میلیون تومان شد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بیان کرد که قیمت انواع سکه و طلا به دلیل کاهش نرخ ارز و عرضه 450 هزار قطعه ربع سکه در بورس کاهش پیدا کرد. در صورتی که اصلاح نرخ دلار ادامه پیدا کند و این ارز پرطرفدار مرز 43 هزار تومانی را هم از دست بدهد، احتمالا قیمت طلا و سکه کاهش بیشتری خواهد داشت. اما در صورت صعود دوباره نرخ دلار، احتمال بازگشت قیمت سکه به کانال 25 میلیون تومانی دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز