قیمت روز طلا 16 خرداد 1402/ نرخ سکه به کانال 29 میلیونی عقب نشینی می کند؟

طلا-کاماپرس

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 6 هزار و 500 تومان کم شد و به مرز 2 میلیون و 471 هزار و 200 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز قبل 207 هزار تومان دیگر کاهش پیدا کرد و در محدوده 30 میلیون و 94 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.26 درصد بالا رفته و به مرز هزار و 964 دلاری رسیده است. سرمایه گذاران طلا هم اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه مه هستند. این گزارش در هفته آینده منتشر خواهد شد. شاید به همین علت است که افزایش قیمت اونس جزئی است. البته کاهش نرخ بهره نیز باعث شده تا از سرعت صعود نرخ اونس کاسته شود و معامله گران این بازار اندکی محتاطانه عمل کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

سه دلیل عمده کاهش نرخ سکه و طلا چه بود؟

قیمت نیم سکه نسبت به سه روز قبل 100 هزار تومان کم شده و به مرز 16 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. نرخ ربع سکه در مقایسه با شنبه 150 هزار تومان کاهش پیدا کرده و در محدوده 11 میلیون تومانی قرار دارد. قیمت سکه گرمی نیز نسبت به سه روز پیش 80 هزار تومان نزول داشته و 6 میلیون و 500 هزار تومان شده است.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بیان کرده که علی رغم رشد نرخ اونس در روز جاری، قیمت طلا و سکه بازار داخلی به سه دلیل در مسیر کاهش قرار گرفت. کاهش چشمگیر تقاضا در بازارهای داخلی، نزول نرخ ارز و اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی باعث شده تا قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز در مدار نزولی حرکت داشته باشد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز