قیمت روز دلار 23 فروردین 1401/ تثبیت ارز در کانال 28 هزار تومانی

لست سکند

قیمت دلار صعود چشم گیری داشته و تقریبا جایگاه خود را در کانال 28 هزار تومانی تثبیت کرده است. نرخ این ارز خارجی نسبت به روز گذشته رشد 0.38 درصدی داشته و در حال حاضر در محدوده 28 هزار و 230 تومانی قرار دارد. هم اکنون قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز، 0.11 درصد رشد داشته و به مرز 25 هزار و 168 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ابهام در خصوص مشخص شدن نتیجه مذاکرات برجام و سخنان ضد و نقیض طرف‌های مختلف این مذاکره، باعث رشد سریع نرخ دلار در بازار ارزی کشور شد. علی رغم پیش بینی‌ها، این روزها بازارساز هم نتوانسته مانع از رشد نرخ دلار شود. فقط برای مدت بسیار کوتاهی برخی از اقدامات بازارساز، رشد سریع قیمتی دلار را به تعویق انداخت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر سرعت رشد نرخ دلار به گونه‌ای است که به نظر هیچ چالشی به جز برجام نمی‌تواند مانع از این رشد قیمتی شود. به خصوص که برخی از کارشناسان ارزی معتقدن،د نرخ این ارز خارجی به دلیل اخبار مثبت توافق و پیشروی جریان مذاکرات در سال گذشته، متناسب با تورم رشد نکرده و اکنون فرصت مناسبی برای یکه تازی آن به وجود آمده است.

رشد قیمت دلار و افزایش تقاضا

به گفته تحلیلگران فنی بازار ارز، در صورتی که نرخ دلار بالای محدوده 28 هزار و 200 تومانی تثبیت شود، امکان افزایش تقاضا در این بخش وجود خواهد داشت.

همزمان با رشد نرخ دلار، قیمت پوند و یورو هم افزایش پیدا کردند. قیمت یورو نسبت به روز گذشته 115 تومان بالا رفت و به مرز 30 هزار و 793 تومانی رسید. نرخ پوند هم در مقایسه با دیروز 132 تومان افزایش پیدا کرد و در محدوده 36 هزار و 814 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز