قیمت روز دلار 21 فروردین 1401 / مانع بازارساز بر سر راه دلار

قیمت دلار بازار آزاد در صبح روز جاری نسبت به آخرین نرخ معاملاتی روز گذشته، 71 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 617 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز رشد 0.04 درصدی داشت و در مرز 25 هزار و 187 تومانی قرار گرفت. به نظر مقاومت بازارساز مانع از ادامه رش نرخ دلار شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به اینکه مباحث و اخبار پیرامون مذکرات برجام فروکش کرده و این روزها بازار ارز شاهد اهرم فشاری برای کاهش نرخ دلار نیست، اما از سمت دیگر افزایش نرخ این ارز خارجی به سرعت اتفاق نمی‌افتد. برخی از معامله گران بازار ارز معتقدند که این موضوع ریشه در دخالت بازارساز دارد. در واقع بازارساز تلاش می‌کند تا مانع از رشد هیجانی و سریع نرخ دلار شود. به نظر این گروه از معامله گران، در حال حاضر بازارساز سعی دارد تا اندکی جریان بازار را کنترل کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

بازارساز به دنبال افزایش آرام قیمت دلار!

هر چند که عده‌ای دیگر از معامله گران بر این باورند مقاومت بازارساز تدریجی و مقطعی است. در واقع این عامل در تلاش است تا از ورود شوک جدید به بازار ارز جلوگیری کند. چون اگر نرخ دلار سریع و یکباره جهش پیدا کند، وضعیت بازار ارز متشنج خواهد شد و تقاضاهای جدید زیادی در این بخش شکل خواهد گرفت. اما اگر این فرآیند به آرامی اتفاق بیفتاد، تقاضای سفته بازی زیادی در مقایسه با شرایط رشد یکباره نرخ دلار شکل نخواهد گرفت.

هم اکنون نرخ پوند و یورو هم در مدار کاهشی قرار دارد. در حال حاضر قیمت یورو نسبت به روز گذشته 94 تومان کم شده و به مرز 30 هزار و 152 تومانی رسیده است. نرخ پوند هم با افت 113 تومانی در مقایسه با دیروز، در محدوده 36 هزار و 263 تومانی قرار دارد.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز