قیمت روز دلار 23 آذر 1401/ رشد نرخ ارز متوقف شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دلار بعد از چند روز پیشروی قیمتی و دستیابی به کانال‌ 37 هزار تومانی، امروز اندکی کاهش نرخ را تجربه کرد. قیمت دلار بازار آزاد در روز جاری نسبت به دیروز 90 تومان کم شد و به مرز 37 هزار و 400 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 1.65 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 36 هزار و 200 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گروهی از فعالان بازار ارز معتقد به اصلاح قیمت دلار بعد از چند روز رشد پیاپی بودند. بنابراین کاهش نرخ دلار در روز جاری را طبیعی می‌دانند. برخی از معامله گران نیز بر این باورند که با توجه به نوسانات شدید ارزی در سال‌های گذشته، معمولا دلار تا مدتی در کانال‌های جدید دوام نمی‌آورد و احتمالا برای تداوم رشد در مرزهای جدید قیمتی با مقاومت بازارساز روبرو خواهد شد. بنابراین کاهش بیشتر قیمت دلار دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دلیل اصلی رشد قیمت دلار چیست؟

اما هنوز طرفداران افزایشی بازار نسبت به تداوم رشد نرخ دلار با توجه به اخبار سیاسی و اقتصادی موجود، امیدوار هستند. با این حال، بررسی روند قیمتی ارز در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی، میزان خریدها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع نرخ دلار را اندکی بالاتر می‌برد. امسال همزمانی این مورد با ادامه و گسترش تحریم‌ها علیه ایران و دیگر مسائل اقتصادی داخل کشور سبب شد تا قیمت دلار رشد قابل توجهی داشته باشد.

امروز نرخ پوند و یورو برخلاف دلار افزایش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 0.81 درصد بالاتر رفت و به مرز 46 هزار و 539 تومان رسید. نرخ یورو نیز در مقایسه با دیروز 1.1 درصد بیشتر شد و در محدوده 40 هزار و 58 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز