قیمت روز دلار 20 اسفند 1401/ نرخ ارز معروف همچنان رو به کاهش است

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز قبل هم 2.66 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 41 هزار و 236 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با 20 روز قبل 7.72 درصد پایین رفت و در محدوده 41 هزار و 549 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی از کارشناسان و فعالان بازار ارز معتقدند که جو هیجانی فروکش کرده و به همین دلیل نرخ ارز پله به پله در حال کاهش است. نرخ دلار در معاملات پشت خطی کاهش زیادی داشت و به گفته معامله گران تا مرز 47 هزار تومانی هم عقب نشینی کرد. کارشناسان پیش بینی کرده بودند در صورت تداوم قیمت دلار در معاملات پشت خطی، این شرایط به بازار روز جاری هم سرایت می‌کند و سرانجام این اتفاق رخ داد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

علاوه بر مسائل هیجانی، برخی موارد دیگر مثل افزایش فشار عرضه حواله درهم امارات در هفته جاری، اخبار مرتبط با سفر رافائل گروسی و … روی کاهش نرخ دلار موثر بودند.

راز آسمان پایتخت

روند تغییرات قیمت دلار طی چند ماه گذشته چقدر بوده است؟

قیمت دلار طی چند ماه گذشته بعد از قطع مذاکرات برجام و ابهام در سرنوشت این رویداد و همچنین مسائل سیاسی و اقتصادی رشد قابل توجهی پیدا کرد و در اوایل اسفندماه بالای کانال 50 هزار تومانی قرار گرفت. اما بعد از این مدت زمان و در حال حاضر نرخ این ارز اندکی کاهش داشته است.

قیمت پوند و یورو برخلاف دلار در روز جاری رشد پیدا کردند. نرخ پوند در روز جاری نسبت به دیروز 319 تومان بالا رفت و در محدوده 50 هزار و 690 تومانی قرار گرفت. قیمت یورو هم در مقایسه با روز قبل 58 تومان بیشتر شد و به مرز 44 هزار و 845 تومانی رسید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز