قیمت روز دلار 18 اسفند 1401/ ریزش بیشتر نرخ ارز امکان پذیر است؟

قیمت دلار همچنان گام به گام در حال نزول است. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به دو روز گذشته 0.25 درصد کاهش پیدا کرده و به مرز 42 هزار و 336 تومان رسیده است. نرخ دلار بازار متشکل نیز نسبت به 17 روز قبل کم شده و در محدوده 41 هزار و 549 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی سه روز اخیر قیمت دلار در صرافی‌های منتخب کاهشی شد، این روند نزولی نشان دهنده تمایل و تلاش بازارساز برای افت بیشتر نرخ دلار است. بررسی شرایط بازار ارز نشان می‌دهد که فروشندگان طی چند روز گذشته قدرت برتر بازار بودند. حتی در مقاطعی از روزهای قبل، قیمت دلار بازار آزاد را تا کانال 48 هزار تومانی عقب کشاندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

تداوم کاهش نرخ دلار، احتمالا انتظارات نزولی را در بازار ارز پررنگ‌تر خواهد کرد. در صورتی که قیمت دلار بازار آزاد پایین مرز 50 هزار تومانی تثبیت شود، فروشندگان بیشتری به بازار ورود پیدا خواهند کرد و تداوم نزول دور از انتظار نخواهد بود. طی دو روز گذشته برخی از خریداران حاضر نبودند دلار را بالای کانال 49 هزار تومانی بخرند.

آریاک سفر

علت عقب نشینی قیمت دلار چه بود؟

به نظر فعالان، سفر اخیر رافائل گروسی و نظر مثبت او درباره تداوم فعالیت هسته‌ای ایران سبب شد تا معامله گران از مواضع بالای قیمتی عقب نشینی کنند و دلار گام به گام به نرخ‌های پایین‌تر نزدیک شود.

نرخ پوند و یورو نیز در روز جاری کاهش پیدا کرد. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دیروز 661 تومان کم شد و به مرز 50 هزار و 248 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دو روز گذشته 1.16 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 44 هزار و 711 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز