قیمت روز دلار 16 فروردین 1402/ ابلاغیه جدید بانک مرکزی کارساز بود؟

قیمت دلار در روز جاری باز هم همان محدوده 40 هزار و 200 تومانی را حفظ کرد و تغییری نداشت. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با 40 روز پیش 7.72 درصد کاهش داشت و به مرز 41 هزار و 549 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکنون مرز 50 هزار تومانی برای معامله گران دلار حائز اهمیت است. در صورتی که نرخ این ارز پرطرفدار پایین کانال 50 هزار تومانی قرار بگیرد، احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار در بازار غیررسمی زیاد خواهد بود. این موضوع احتمالا باعث خواهد شد تا تعدادی از نوسان گیران از بازار خارج شوند. به نظر برخی از تحلیلگران، این مرز به اندازه‌ای حائز اهمیت است که روند حرکت دلار را تا پایان فروردین ماه تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

کار سخت بازارساز برای کاهش قیمت دلار

این روزها برای کاهش خرید ارز سهمیه‌ای و خروج برخی از متقاضیان و دلالان از بازار، بانک مرکزی ابلاغیه جدیدی صادر کرده است. با این حال گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که این ابلاغیه هم کارساز نبوده و هنوز افراد زیادی برای خرید دلار با نرخ دولتی راغب هستند و روبروی صرافی ملی صف می‌بندند. برخی کارشناسان معتقدند که علت این علاقه سود زیادی است که در خرید دلار سهمیه‌ای وجود دارد. با توجه به این شرایط، به نظر بازارساز باید سخت تلاش کند تا بتواند نرخ دلار بازار غیررسمی را به پایین کانال 50 هزار تومانی برساند.

امروز قیمت پوند و یورو در مدار رشد قرار گرفت. در حال حاضر نرخ پوند نسبت به روز قبل 4 تومان بیشتر شد و به مرز 50 هزار و 229 تومانی رسید. قیمت یورو نیز در مقایسه با روز گذشته 28 تومان بالاتر رفت و در محدوده 43 هزار و 858 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز