قیمت روز دلار 14 فروردین 1402/ تغییرات نرخ ارز در دو هفته ابتدایی سال

قیمت دلار نسبت به روز چهار روز قبل تغییری نداشته و همان محدوده 40 هزار و 200 تومانی را حفظ کرده است. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با یک ماه و 10 روز گذشته 3 هزار و 211 تومان کم شده و در محدوده 41 هزار و 549 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار بازار آزاد در تعطیلات پیشتازی داشت و همچنان رو به جلو حرکت کرد. برخی از فعالان روز گذشته اعلام کردند که قیمت دلار در بازار پشت خطی تا محدوده 53 هزار تومانی عقب رفت. اما به نظر هنوز زمینه برای افزایش بیشتر نرخ دلار وجود دارد. به اعتقاد تحلیلگران فنی بازار ارز، تا زمانی که نرخ دلار بالای کانال 50 هزار تومانی است، بستر رشد قیمت این ارز فراهم است. اگر نرخ دلار پایین کانال 50 هزار تومانی قرار بگیرد، احتمال کاهش بیشتر آن دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

آیا حضور بازارساز مانع از رشد بیشتر نرخ دلار می‌شود؟

نرخ دلار در 13 روزه ابتدایی سال 1402، رشد قابل توجهی داشت و در برخی از مقاطع زمانی با تعداد معاملات محدود توانست به بالای مرز 54 هزار تومانی برسد. گروهی از فعالان بازار ارز معتقدند که با توجه به عدم حضور بازارساز در روزهای تعطیل و عید نوروز، پیشتازی نرخ دلار کار راحتی بود. اما اکنون با حضور جدی بازارساز و رشد عرضه دلار، احتمالا قیمت این ارز کاهشی خواهد شد.

نرخ پوند و یورو در روز جاری روی مدار کاهشی حرکت داشتند. امروز قیمت پوند نسبت به چهار روز قبل 4 تومان کم شد و به مرز 49 هزار و 574 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با پنج شنبه قبل 0.28 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 43 هزار و 604 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز