قیمت دلار روز 30 فروردین ماه 1401 / تداوم استراحت و اصلاح قیمتی ارز

امروز هم قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته با افت 0.07 درصدی مواجه شد و به مرز 27 هزار و 730 تومان رسید. نرخ دلار بازار متشکل هم طی روز جاری در مقایسه با روز گذشته کاهش 0.01 درصدی را تجربه کرد و در محدوده 25 هزار و 199 تومانی قرار گرفت. برخی از فعالان ارزی، عامل کاهش کنونی نرخ دلار را اصلاح قیمت و استراحت این ارز خارجی می‌دانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر نرخ دلار کاهش جزئی پیدا کرده و به صورت دقیق نمی‌توان آینده آن را پیش بینی کرد. اما از دیدگاه فنی یک مسئله کاملا محرز است. تحلیلگران فنی معتقدند که محدوده 27 هزار و 800 تومانی برای نرخ دلار مهم محسوب می‌شود. اگر دلار به هر دلیلی توان عبور از مرز یاد شده را داشته باشد، این مسئله انتظارات افزایشی بازار را تقویت کرده و باعث رشد بیشتر نرخ آن خواهد شد. در غیر این صورت این ارز خارجی همچنان نزول قیمت خواهد داشت یا حداقل ثبات نسبی پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

عامل دیگر کاهش قیمت دلار در روز جاری

شاید مسئله اعلام رای نهایی پرونده شرکت گاز ایران و سفره فرانسه یکی از دلایل کاهش قیمت دلار باشد. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، اعلام کرده که با اعلام رای نهایی پرونده شرکت گاز ایران و سفره فرانسه به نفع کشور ما، معادل 1.5 میلیون دلار به ایران پرداخت خواهد شد.

قیمت پوند و یورو هم مانند دلار در روز جاری با کاهش جزئی همراه شد. امروز نرخ پوند نسبت به روز گذشته 0.03 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 36 هزار و 143 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز قبل 27 تومان کم شد و در محدوده 29 هزار و 951 تومانی قرار گرفت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز