قیمت دلار روز 28 فروردین 1401 / جامپینگ مجدد ارز محبوب

لست سکند

رفت و برگشت‌های مداوم دلار بین کانال 27 هزار و 28 هزار تومانی و بلاتکلیفی بازار ارز این روزها خودنمایی می‌کند. امروز قیمت دلار بازار آزاد رو به افزایش رفته و اکنون با رشد 1.17 درصدی نسبت به آخرین نرخ معاملاتی دیروز، در محدوده 28 هزار و 80 تومانی قرار گرفته است. اما قیمت دلار بازار متشکل در مقایسه با روز گذشته 0.05 درصد کاهش داشت و به مرز 25 هزار و 278 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فعالان بازار ارز معتقدند که سیگنال‌های منفی آمریکا و برخی شایعات درباره این موضوع کار خود را کرد و باعث شد تا نرخ دلار مجددا کانال 28 هزار تومانی را تجربه کند. از زمانی که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، موضوع آزادسازی اموال بلوکه شده ایران را تکذیب کرد، بسیاری از فعالان ارزی رشد نرخ دلار را پیش بینی کردند. به علاوه که اکنون مذاکرات برجامی هم در کار نیست و ابهامات درباره این فرآیند بیش از پیش شده است. همه این موارد زمینه ساز رشد نرخ دلار شدند و آن را به کانال 28 هزار تومانی سوق دادند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تحلیل فنی قیمت دلار

از لحاظ فنی هم 28 هزار تومانی شدن دلار کاملا قابل تصور بود. تحلیلگران فنی قبلا اعلام کرده بودند که این ارز خارجی برای دستیابی به کانال 28 هزار تومانی به عبور از محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومانی احتیاج دارد. روز گذشته این اتفاق برای دلار رخ داد، ارز خارجی معروف بلافاصله خود را در کانال 28 هزار تومانی بازیابی کرد.

در روز جاری نرخ پوند و یورو هم رشد پیدا کرد. نرخ پوند نسبت به روز قبل 111 تومان بالا رفت و به 36 هزار و 588 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه روز گذشته 189 تومان رشد پیدا کرد و 30 هزار و 384 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز