قیمت روز دلار 25 فروردین 1401 / سقوط به کانال 27 هزار تومانی

لست سکند

امروز قیمت دلار بازار آزاد کاهش معناداری پیدا کرد و با افت 0.5 درصدی نسبت به روز گذشته، در مرز 27 هزار و 800 تومانی قرار گرفت. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 0.62 درصد دیگر افزایش پیدا کرد و به محدوده 25 هزار و 138 تومانی رسید. به اعتقاد برخی فعالان بازار ارز، انتشار اخباری درباره مذاکرات ایران و قطر باعث این کاهش نرخ شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار ارز ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر مسائلی مثل نرخ تورم، نقدینگی، تراز تجاری و … باشد، از اخبار مختلف پیروی می‌کند. به گونه‌ای که با انتشار هر خبری مبنی بر احتمال از سرگیری مذاکرات برجام یا مسائل مربوط به آن نوسانی می‌شود. در حال حاضر نرخ دلار بعد از  چند روز رشد مداوم و رسیدن به میانه کانال 28 هزار تومانی، از این محدوده قیمتی عقب نشینی کرده است. برخی از فعالان ارزی انتشار اخباری مبنی بر گفت و گوی مقامات ایرانی با سران قطر درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور را عامل اصلی این کاهش قیمتی عنوان کردند. در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن این فرض، بار دیگر معامله گران برای ورود به بازار محتاط خواهند شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نظر تحلیلگران درباره کاهش قیمت دلار

اما تحلیلگران ارزی معتقدند که بازار بعد از چند روز افزایش متوالی قیمت و برخورد با مقاومت سنگین 28 هزار و 200 تومانی نیاز به اصلاح قیمت داشت. با این فرضیه احتمال افزایش مجدد نرخ دلار و قرار گرفتن آن در کانال 28 هزار تومانی قوت می‌گیرد.

برخلاف نرخ دلار، قیمت پوند و یورو همچنان افزایشی است. امروز نرخ پوند در مقایسه با روز گذشته 235 تومان بالا رفت و به مرز 36 هزار و 665 تومانی رسید. قیمت یورو هم نسبت به روز قبل 113 تومان بالا رفت و 30 هزار و 322 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز