قیمت دلار روز 28 تیر 1401/ وضعیت بازار ارز چطور خواهد شد؟

لست سکند

دلار بازار آزاد همچنان در کانال 31 هزار تومانی به سر می‌برد و به نظر جدالی بین معامله گران و بازارساز در تغییر نرخ این پول خارجی وجود دارد. هم اکنون قیمت دلار بازار متشکل 0.11 نسبت به دو روز قبل کم شده و به مرز 27 هزار و 742 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر مداخلات ارزی بازارساز در چند وقت اخیر باعث فریز شدن شرایط بازار شده است. برخی معامله گران نیز به این موضوع واقف هستند و می‌گویند، عرضه دلار با نرخ توافقی، ضمن کنترل تقاضای ارز، از میزان حجم معاملات بازار نیز کم کرد. اما گروهی معتقدند، نرخ دلار مانند آتش زیر خاکستر است و به زودی شعله ور خواهد شد. سفرهای اخیر روسای جمهور ترکیه و روسیه به ایران باعث حساسیت بیشتر گروهی از معامله گران شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

همزمان با آغاز سفرهای دو رئیس جمهور ترک و روس به کشورمان، وزارت خارجه آمریکا، ایران و روسیه را به اعمال تحریم‌های سنگین‌تر در صورت تبادلات نظامی تهدید کرد. به اعتقاد برخی از فعلان ارزی، این مسئله بیانگر امکان تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و تهران است و می‌تواند روی نرخ دلار در بازار تهران و جهش یکباره آن موثر باشد.

راز آسمان پایتخت

تهدید آمریکا و امکان رشد قیمت دلار!

علاوه بر این موارد، هنوز مذاکرات برجام کاملا در ابهام به سر می‌برد و همچنان اخبار ضد و نقیضی از آن به گوش می‌رسد. جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید، نیز تهدید کرده که در صورت عدم بازگشت هر چه سریع‌تر ایران به توافق هسته‌ای، اعمال فشارها بر تهران ادامه خواهد داشت. این مورد هم احتمالا نرخ دلار را حساس خواهد کرد.

در حال حاضر قیمت پوند و یورو برخلاف دلار رشد پیدا کرده است. نرخ پوند نسبت به دو روز قبل 0.3 درصد بالا رفته و در محدوده 38 هزار و 580 تومانی قرار دارد. قیمت یورو نیز با افزایش 0.6 درصدی در مقایسه با دوشنبه، به مرز 32 هزار و 550 تومانی رسیده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز