قیمت دلار روز 19 خردادماه 1401/ قطعنامه شورای حکام بازار ارز را متشنج می کند؟

لست سکند

قطعنامه ضدایرانی شورای حکام تصویب شد ولی هنوز بازار ارز در یک ثبات نسبی به سر می‌برد. در واقع برخلاف پیش بینی‌ها، بازار نوسان قابل توجهی را نداشت. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 0.2 درصد کمتر شد و به مرز 31 هزار و 780 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته بالاخره قطعنامه ضدایرانی شورای حکام تصویب شد و تنها دو کشور روسیه و چین به آن رای منفی دادند. برخی کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه خبر تصویب این قطعنامه در روز پایانی هفته جاری منتشر شده، هنوز بازار نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده است. به عقیده برخی از معامله گران، بازار ارز تهران به زودی مسیر بعدی خود را تعیین می‌کند. این قطعنامه به دلیل عدم همکاری مناسب ایران با آژانس و عدم ارسال پرونده هسته‌ای ایران انتقاد می‌کند. به نظر فعالان بازار با توجه به این موضوع، بازارساز در روزهای آتی پرقدرت‌تر در بازار حضور پیدا خواهد کرد تا نوسانات چندانی در نرخ دلار به وجود نیاید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نظرات برخی معامله گران درباره کاهش قیمت دلار!

عده‌ای از معامله گران معتقدند بازار ارزی کشور قبلا اثر این خبر منفی را پیشخور کرده و اکنون نباید انتظار نوسانات چندانی را در نرخ دلار داشت. احتمالا یک جو افزایشی زودگذر در بازار ارز شکل خواهد گرفت و مجددا نرخ دلار اصلاح خواهد خورد.

راز آسمان پایتخت

امروز نرخ پوند و یورو هم در مسیر کاهشی بود. قیمت یورو نسبت به روز قبل 0.2 درصد کم شد و به مرز 34 هزار و 20 تومانی رسید. نرخ پوند هم در مقایسه با دیروز 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 40 هزار و 240 تومانی قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

واحد پول استرالیا چیست؟

دلار ارز رسمی کشور استرالیا است که با نماد اختصاری آ یو دی شناخته می‌شود. هم اکنون قیمت دلار استرالیا با کاهش 90 تومانی نسبت به دیروز، به 22 هزار و 790 تومان می‌رسد. براساس تناسب دلار آمریکا با دلار استرالیا، هر یک واحد دلار آمریکا با 1.39 واحد دلار استرالیا برابری می‌کند.

نمودار زیر تحولات جامع یکساله دلار استرالیا را به نمایش گذاشته است؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز