قیمت دلار روز 12 اردیبهشت ماه 1401 / سه عامل اصلی رشد نرخ ارز کدامند؟

لست سکند

بار دیگر قیمت دلار بازار آزاد برگشت خورد و با افت 0.82 درصدی نسبت به دو روز قبل، در محدوده 27 هزار و 980 تومانی قرار گرفت. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز گذشته رشد 0.12 درصدی پیدا کرد و به مرز 25 هزار و 533 تومانی رسید. در حال حاضر سه عامل بنیادی برای آینده قیمتی دلار مورد توجه کارشناسان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مسئله نقدینگی، تورم و مذاکرات هسته‌ای سه عاملی است که مورد توجه کارشناسان قرار دارد. آمارهای منتشر شده اخیر حکایت از آن دارد که نقدینگی به طور قابل توجهی رشد پیدا کرده است. به علاوه که رشد تورم هم با سرعت بیشتری در حال رخ دادن است و این مورد هم بر روی نرخ دلار بازار داخلی تاثیر می‌گذارد. مسئله سوم هم به ابهام سرنوشت مذاکرات برجام و مشخص نشدن نتیجه آن مربوط است که بر روی انتظارات سیاسی معامله گران موثر بوده و آن هم اهرمی دیگر برای رشد قیمت دلار شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

کنترل بازارساز برای کاهش سرعت رشد قیمت دلار

با وجود این سه عامل، بازارساز هم برای کنترل قیمت دلار کار سختی داشته است. به نظر این روزها بازارساز در تلاش است تا مانع از کنترل بازار ارز توسط نوسان گیران شود و از رشد سریع قیمت دلار جلوگیری کند.

راز آسمان پایتخت

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهشی بود. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 58 تومان پایین رفت و به مرز 35 هزار و 351 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 95 تومان کاهش پیدا کرد و 29 هزار و 607 تومان شد.

 

 

اطلاعات عمومی:

واحد پول کشور سوئیس چیست؟

فرانک ارز رسمی کشور سوئیس است که با نماد اختصاری سی اچ اف شناخته می‌شود. در حال حاضر قیمت این ارز در بازار داخلی 28 هزار و 930 تومان بوده و نسبت به دیروز تغییری نداشته است. نرخ برابری دلار به فرانک سوئیس 0.97 است، یعنی امکان معاوضه هر یک دلار فرانک با 0.97 پول سوئیس وجود دارد.

نمودار پایین که از شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز گرفته شده، تحولات فرانک سوئیس در یکساله اخیر را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز