قیمت دلار دقیقا روی مرز حساس قرار گرفت

لست سکند

امروز نرخ دلار بازار آزاد به مرز 28 هزار تومانی رسید که نسبت به دیروز کاهش 0.53 درصدی پیدا کرده است. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل، 0.05 درصد دیگر هم کم شد و به محدوده 24 هزار و 987 تومانی رسید. به نظر کارشناسان، امروز آرامش نسبی در بازار ارز کشور برقرار شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته وارد فاز نزولی شد. اخبار منتشر شده درباره احتمال پیش نویس توافق هسته‌ای باعث شد تا دلار بار دیگر کاهش قیمت را تجربه کند.

از لحاظ تحلیل فنی، تا زمانی که نرخ دلار به محدوده 28 هزار و 200 تومانی نرسد، رشد قابل توجه قیمت آن دور از انتظار است. در هر صورت کانال 28 هزار تومانی برای صعودی‌های دلار خیلی اهمیت دارد و به همین دلیل اکنون این ارز در مرز حساسی قرار گرفته است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

با توجه به اخبار متفاوتی که از مذاکرات برجام و احتمال توافق منتشر می‌شود، هنوز هم معامله گران ارزی ترجیح می‌دهند خرید و فروش چندانی نداشته باشند. به نظر همچنان فعالان بازار امیدواری زیادی نسبت به انجام توافق برجام دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت دلار به صورت محدود بالا رود و دوباره وارد مدار نزولی شود. در واقع این مسئله مانع از آن می‌شود که دلار نوسانات شدیدی را تجربه کند.

آیا نرخ دلار کاهش زیادی خواهد داشت؟

با این حال کارشناسان نسبت به کاهش زیاد نرخ دلار بعد از انجام توافق مطمئن نیستند. زیرا شاید بازار ارز اثر توافق احتمالی را پیشخور کرده باشد و بعد از انتشار اخبار انجام توافق، قیمت دلار با سطح کنونی چندان تفاوتی نکند.

نرخ پوند و یورو هم امروز کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 234 تومان کم شد و به مرز 37 هزار و 844 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 197 تومان افت داشت و در محدوده 31 هزار و 570 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز