اختلاف قیمت 3 هزار تومانی دلار در دو بازار داخلی و پیامدهای آن

قیمت دلار بازار آزاد وارد مسیر افزایشی شده است. نرخ این ارز خارجی نسبت به دیروز 0.77 درصد بالا رفت و به مرز 28 هزار و 320 تومانی رسید. قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 0.17 درصد افزایش پیدا کرد و 25 هزار و 131 تومان شد. با این حساب بین نرخ دلار بازار آزاد و متشکل تقریبا 3 هزار تومان تفاوت به وجود آمده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاید علت وجود شکاف زیاد بین قیمت دلار بازار آزاد و متشکل به تشویق بیشتر صادرکنندگان برای تبدیل دلار به ریال باز می‌گردد. اما این شکاف بزرگ ممکن است باعث شود تا صادرکنندگان به دنبال راهی برای فروش دلارهای خود در بازار آزاد بروند. بنابراین احتمالا این اختلاف قیمتی به ضرر جامعه باشد و شرایط را بهبود ندهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

دیروز اکثر کاهشی‌های بازار دلار تلاش کردند تا قیمت این ارز را به کانال 27 هزار تومانی بکشانند. اما این اتفاق رخ نداد و در صورتی که نرخ دلار امروز هم کاهش نداشته باشد، احتمال افت معنادار آن کمرنگ‌تر خواهد شد. این در حالی است که برخی از فعالان بازار ارز انتظار داشتند با وجود سخنرانی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، بازارساز حضور قوی در بازار امروز داشته باشد و بتواند قیمت دلار را کنترل کند.

ابهامات بازار ارز

به نظر نتوان تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات وین درباره قیمت دلار اظهار نظر کرد. در واقع این مسیر دوگانه همچنان ادامه دارد و روند صعودی و نزولی نرخ دلار چندان مشخص نیست.

طی روز جاری نرخ پوند و یورو در مسیر افزایشی حرکت کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 222 تومان بالا رفت و به مرز 31 هزار و 910 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 336 تومان افزایش پیدا کرد و 38 هزار و 158 تومان شد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز