قیمت خانه کلنگی در منطقه 9 تهران چند؟

قیمت خانه کلنگی در منطقه 9 چند؟-کاماپرس

قیمت خانه‌های کلنگی در تهران برای فعالان حوزه ساخت و ساز، اهمیت بالایی دارد اما این فاکتور تنها ملاک سرمایه‌گذاری ساختمانی نیست. سازنده‌‌‌ها برحسب رابطه‌‌‌ای که بین قیمت مسکن و قیمت زمین یا همان ملک کلنگی وجود دارد، بازدهی سرمایه‌‌‌گذاری ساختمانی را برای خود می‌سنجند و پس‌‌ ‌از آن برای ورود به بازار ساخت‌وساز تصمیم‌گیری می‌کنند.

در حال حاضر متوسط قیمت پیشنهادی هر مترمربع از این املاک در جنوب تهران و در مناطق 9 تا 16 تهران، ۱۰۶ میلیون تومان است. این رقم حدود ۱.۸ برابر قیمت فروش واحدهای مسکونی در همین مناطق طی دی ماه سال جاری است.

بیشتر بخوانید:

به نقل از دنیای اقتصاد، هر چقدر نسبت قیمت زمین به مسکن بالاتر از ۱.۵ باشد، هزینه سنگین تامین زمین برای ساخت، بار سرمایه‌‌‌گذاری را برای سازنده بیشتر می‌‌‌کند. چرا که در شرایطی که خرید مسکن به دلیل قیمت بالا برای بسیاری از متقاضیان ممکن نیست، امکان افزایش بیشتر آن برای تنظیم رابطه زمین و مسکن وجود ندارد و این مساله در رکود ساخت تاثیر مستقیم می‌گذارد.

کاماپرس در این گزارش قیمت چند ملک کلنگی در منطقه 9 تهران را بررسی می‌کند.

راز آسمان پایتخت

*در دامپزشکی یک خانه کلنگی 105 متری با قیمت هر متر 138 میلیون تومان به فروش می‌‌رسد.

*خانه‌‌ای کلنگی در مهرآباد جنوبی نیز هر متر 133 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است، این خانه 300 متر زیربنا دارد.

*همچنین، هر متر از یک خانه کلنگی 118 متری در استاد معین 100 میلیون تومان قیمت دارد؛ در همین محله یک خانه 109 متری نیز به فروش می‌رسد که قیمت هر متر از آن 109 میلیون و 500 هزار تومان است.

*در خیابان دکتر هوشیار هم یک خانه کلنگی 100 متری به فروش گذاشته شده که قیمت هر متر آن 135 میلیون تومان است.

*یک خانه کلنگی 42 متری در دستغیب نیز با قیمت هر متر 71 میلیون و 400 هزار تومان فروخته می‌شود.

*همچنین، در دانشگاه هوایی جنوبی یک ملک کلنگی 103 متری برای فروش آگهی شده و قیمت هر متر از آن 87 میلیون و 300 هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : دلتادیوارشیپور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز