قیمت خانه در مناطق مختلف تهران چند؟

قیمت خانه در مناطق مختلف تهران چند؟-کاماپرس

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد در پایتخت از ابتدای سال تا پایان آذر ماه بالغ بر ۱۱‌هزار فقره پروانه ساخت مسکن صادر شده است.

به گزارش کاماپرس، حمیدرضا صارمی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا پایان آذرماه سال قبل تعداد ۵‌ هزار و ۴۰۰ فقره پروانه ساخت در تهران صادر شده بود، خاطرنشان کرد: آمار کلی صدور پروانه در سال گذشته به ۱۰‌هزار فقره رسید.

به نقل از ایسنا، وی با اعلام اینکه در ۹ماه ابتدایی امسال نیز بالغ بر ۱۱‌هزار فقره پروانه ساخت در تهران صادر شده است، گفت: رشد صدور پروانه در بافت فرسوده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۷‌درصد بوده است و بیشترین میزان صدور پروانه در جنوب تهران و به‌ویژه در بافت فرسوده بوده است.

قیمت خانه در مناطق مختلف تهران چند؟-کاماپرس

با وجود ساخت و ساز بیشتر نسبت به سال قبل بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این روند کاهشی تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در حال حاضر، برای فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در محله‌‌‌های منتخب شهر تهران، میانگین قیمت پیشنهادی حدودا ۷۸ میلیون تومان است.

این، «قیمت پیشنهادی» فروشنده‌‌‌ها است که در شرایط طبیعی بازار معمولا بین حداقل ۵ تا ۱۵‌درصد از آن، هنگام انجام معامله فروش، کاسته شده و بعد از چانه‌‌‌زنی، «قیمت قطعی» فروش کمتر از قیمت اعلام شده خواهد بود. با این حال در وضعیت فعلی بازار مسکن که تقاضای خرید به شدت کاهش یافته است، به احتماد زیاد سطح فعلی قیمت‌های پیشنهادی نیز با کاهش قابل توجهی رو به رو خواهد شد.

به نقل از دنیای اقتصاد، متقاضیان خرید در بازار مسکن انتظار دارند قیمت‌های فعلی حداقل ۲۰‌درصد کاهش یابد.

قیمت خانه در مناطق مختلف تهران

قیمت خانه در مناطق مختلف تهران چند؟-کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز