قیمت باورنکردنی خانه در تهران 30 سال قبل / آپارتمان متری 50 هزار تومان !

ژیوار

وزارت مسکن و شهرسازی در سال ۱۳۷۳ با انتشار بولتن اقتصاد مسکن اطلاعات کاملی درباره متوسط قیمت‌های بازار مسکن تهران و شهرستان‌ها در سال ۱۳۷۲ منتشر کرده بود که مرور آن در سال 1403 یعنی 30 سال بعد از آن تاریخ، نکات جالبی را گوشزد می‌کند.

به گزارش کاماپرس، در آن زمان، متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در تهران 50 هزار تومان بود.  این عدد در سایر شهرها یک سوم و یا نزدیک به نصف اعلام شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «گزارش دریافتی از قیمت‌های کلنگی در سطح تهران، نشان می‌دهد که میانگین قیمت خانه‌های کلنگی نسبت به بهار سال ۷۲ در حدود ۲۸.۶ درصد افزایش یافته است. در منطقه ۱۶ متوسط قیمت هر متر مربع زمین کلنگی از ۲۳۶ هزار ریال به ۳۰۳ هزار ریال افزایش یافته است. بالاترین افزایش قیمت نسبت به بهار سال ۷۲ مربوط به منطقه ۱۹ بوده است.

در این منطقه متوسط قیمت هر متر مربع زمین کلنگی از ۱۵۷ هزار ریال به ۲۸۰ هزار ریال رسیده است. در منطقه ۱۷ نیز متوسط قیمت هر متر مربع زمین کلنگی از ۲۳۴ هزار ریال به ۳۲۸ هزار ریال رسیده است.»

خبر فوری:

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

وضعیت اجاره بهای مسکن تهران در 30 سال پیش

در بخش اجاره بها نیز گزارش دریافتی نشان می‌دهد که اجاره بهای منازل مسکونی در سال 73 نسبت به بهار سال ۷۲ در حدود ۱۹.۳ درصد افزایش یافته است. در منطقه ۲، اجاره بهای هر متر مربع آپارتمان مسکونی از ۱۲۸ هزار ریال به ۱۵۶ هزار ریال رسیده است. همچنین در منطقه ۱۶، اجاره بهای هر متر مربع آپارتمان مسکونی از ۹۴ هزار ریال به ۱۲۱ هزار ریال افزایش یافته است.

می‌توانید گزارش کامل را در این صفحه از روزنامه اطلاعات بخوانید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز