قیمت انواع برنج 5 کیلویی ایرانی در بازار چند؟

لست سکند

هر ایرانی به‌طور متوسط در هر سال چیزی بین 36 تا 40 کیلوگرم برنج مصرف می‌کند. همین آمار نشان می‌دهد که برنج نقش پررنگی در سفره خانواده ایرانی دارد. بیشتر برنج مورد استفاده توسط خانواده‌ها، برنج ایرانی است که عمدتا در استان‌های شمالی کشور کشت می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در ادامه کاماپرس با توجه به سایت دیجی‌کالا قیمت برنج 5 کیلویی ایرانی در بازار را بررسی می‌کند.

برنج شیرودی ممتاز برنج‌تو

این برنج از نوع دانه کامل بوده و ترکیبی از برنج‌های خزر و طارم است. ویژگی اصلی این نوع از برنج ایرانی قد کشیدن آن است. قد دانه‌های این برنج پس از پخت حتی به 12 میلی‌متر هم می‌رسد. قیمت کیسه 5 کیلویی این محصول 299 هزار تومان است.

راز آسمان پایتخت

برنج سرلاشه فجر برنج‌تو

برنج سرلاشه نوعی از برنج شکسته است که از برنج نیم‌دانه بلندتر و از برنج دانه کامل کوچک‌تر است. برنج سرلاشه فجر قیمت پایین‌تری نسبت به برنج‌های دانه کامل دارد. قیمت کیسه 5 کیلوگرمی این برنج 320 هزار تومان است.

برنج ممتاز عنبربو طایفه

برنج عنبربو برخلاف موارد قبلی محصول جنوب کشور و استان خوزستان است. این برنج از نوع دانه کامل است. کشت و پرورش برنج عنبربو به شکل ارگانیک است که آن را تبدیل به ماده غذایی مقوی و سالمی کرده است. قیمت کیسه 5 کیلویی این برنج 390 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

برنج ایرانی نیم‌دانه طارم برنج‌تو

برنج نیم‌دانه قیمت پایین‌تری نسبت به برنج دانه کامل دارد، با این حال طعم و بوی آن تفاوتی با نوع دانه کامل ندارد. این نوع برنج به جز استفاده پلویی در دسرها و سوپ‌ها نیز کاربرد زیادی دارد. قیمت کیسه 5 کیلوگرمی نیم دانه طارم 425 هزار تومان است.

برنج فریدون‌کنار کاویش

این برنج دانه کامل همانطور که از اسم آن مشخص است، محصول محلی شهر فریدون‌کنار است. برنج این منطقه از گذشته آوازه زیادی داشته و بسیاری از ایرانیان آن را برای سفره خود انتخاب می‌کنند. قیمت کیسه پنج کیلوگرمی این محصول 500 هزار تومان است.

برنج هاشمی چاپار

هاشمی از جمله برنج‌های معروف ایرانی است که عطر و طعم بی‌نظیری دارد. محل رشد این محصول بیشتر شهرهای استان گیلان است. قیمت کیسه پنج کیلوگرمی این برنج 555 هزار تومان است.

برنج دم‌سیاه ممتاز

دم‌سیاه از جمله برنج‌های اعلای ایرانی است که پس از پخت دانه‌هایی کشیده خواهد داشت و طول دانه‌های آن به حدود 13 میلی‌متر می‌رسد. به همین سبب این نوع برنج برای مهمانی مناسب است. قیمت کیسه 5 کیلوگرمی این محصول 595 هزار تومان است.

برنج طارم ممتاز گلستان

برنج طارم به عطر زیاد و مطبوع مشهور است. برنج طارم شکلی نسبتا استخوانی دارد و پخت آن ساده‌تر از سایر برنج‌ها است. پخت خوب این برنج آن را برای مجالس مناسب کرده است. قیمت کیسه پنج کیلوگرمی این محصول گلستان 680 هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : برنج توگلستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز