قوی‌ ترین ارتش های جهان را بشناسید

ژیوار

حفاظت از اراضی کشور مهم‌ترین وظیفه هر دولت به شمار می‌رود، به همین دلیل کشورها مبالغ هنگفتی برای تقویت قدرت و ظرفیت نیروهای مسلح خود هزینه می‌کنند. رتبه‌بندی ارتش هر کشور به عوامل زیادی از جمله بودجه دفاعی، تعداد تانک‌ها و هواپیماها، پرسنل فعال، تعداد کلاهک هسته‌ای و تکنولوژی‌های مدرن بستگی دارد. کاماپرس در این مطلب به معرفی قدرتمندترین ارتش‌های جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. ایالات متحده

قوی‌ترین ارتش دنیا با بودجه کلان ۷۴۰ میلیارد دلار، ارتش ایالات متحده به شمار می‌رود. این ارتش همچنین دارای بیشترین تعداد پرسنل فعال خط مقدم یعنی ۱.۴ میلیون نفر بوده و همچنین تعداد زیادی سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

۲. روسیه

ارتش این کشور از زمان اتحاد جماهیر شوروی قدرت خود را حفظ کرده و سالانه ۶۱.۷ میلیارد دلار برای تقویت قدرت نظامی خود هزینه می‌کند. روسیه همچنین بیش از یک میلیون نفر پرسنل فعال و مقادیر زیادی کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

۳. چین

پرجمعیت‌ترین کشور جهان، در دهه‌های اخیر رشد نظامی فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و حدود ۴ میلیون نفر پرسنل فعال دارد. این کشور با ۲۳۰ میلیارد دلار بودجه پس از آمریکا قرار می‌گیرد و همچنین دارای دومین ناوگان بزرگ تانک پس از روسیه است.

۴. هند

هند دومین کشور پرجمعیت جهان، حدود ۵ میلیون نیروی انسانی دارد که در حال حاضر ۱.۴ میلیون نفر از آن‌ها فعال هستند. این کشور با بودجه ۷۶.۶ میلیارد دلاری و کلاهک‌های هسته‌ای و سایر امکانات نظامی خود در رتبه چهارم قرار دارد.

۵. ژاپن

با داشتن ۲۵۰ هزار نیروی فعال، ژاپن کمترین نیروی انسانی را در میان پنج قدرت نظامی برتر جهان دارد. بودجه دفاعی فعلی آن ۴۷.۲ میلیارد دلار و اخیرا ۶.۸ میلیارد دلار افزایش داشته است. دسترسی‌ به سلاح و فناوری‌های مدرن و اتحاد نزدیک با ایالات متحده ژاپن را در رتبه پنجم این لیست قرار می‌دهد.

۶. فرانسه

فرانسه با داشتن ۲۷۰ هزار پرسنل حرفه‌ای و استقرار نیروها برای ایجاد ثبات در دولت‌های آفریقایی، احتمالا قوی‌ترین ارتش اروپا را دارد. بودجه ۵۶ میلیارد دلاری و تجهیزات پیشرفته این کشور را در رتبه ششم قرار می‌دهد.

۷. کره جنوبی

کره جنوبی علی‌رغم کوچک بودن حدود ۵ میلیون نفر را در نیروهای مسلح خود دارد، با این حال تنها ۵۵۰ هزار نفر از آن‌ها فعال هستند. سیستم دفاعی مدرن، نیروی هوایی عظیم و بودجه ۴۶ میلیارد دلاری آن بسیار چشمگیر هستند.

۸. انگلستان

این کشور در گذشته قوی‌ترین ارتش جهان را داشت و چندین کشور را مستعمره خود کرده بود، اما رفته رفته جایگاه برتر را از دست داد. با این حال به عنوان یکی از اعضای ناتو، از حمایت نظامی خارجی برخوردار است. همچنین ۵۶ میلیارد دلار برای دفاع هزینه می‌کند و حدود ۲۷۵ هزار نفر پرسنل فعال دارد.

۹. برزیل

با بودجه دفاعی ۲۱ میلیارد دلار و ۳۳۴ هزار نفر نیروی انسانی فعال و ۱.۸ میلیون نیروی ذخیره، این کشور قوی‌ترین قدرت نظامی آمریکای جنوبی به شمار می‌رود.

۱۰. پاکستان

به دلیل سابقه جنگ میان پاکستان و هند، هر دوی این کشورها بی‌وقفه به تقویت ارتش خود ادامه می‌دهند. پاکستان سالانه ۱۲ میلیارد دلار صرف نیروهای مسلح خود می‌کند و ۶۶۰ هزار نفر در خدمت فعال دارد.

در رتبه‌های بعدی این لیست به ترتیب ارتش کشورهای ترکیه، ایتالیا، مصر، ایران، اسرائیل، آلمان، اندونزی، عربستان سعودی، اسپانیا و استرالیا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز