ویزای تایلند برای این افراد آزاد شد

ژیوار

گردشگری یکی از مهم‌ترین ستون‌های اقتصادی و منبع درآمد اصلی مردم کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله تایلند است. با این حال، همه گیری کووید ۱۹ حتی بر روی صنعت گردشگری این کشورها نیز عوارضی بر جای گذاشت که با گذشت سال‌ها هنوز بهبود نیافته است. در همین راستا، سازمان گردشگری تایلند در راستای احیای این صنعت لیست ورود بدون ویزای خود را به ۹۳ کشور افزایش می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از بی بی سی، پیش از این مردم تنها ۵۷ کشور اجازه داشتند بدون ویزا به این کشور سفر کنند، اما با تصویب این طرح در روز دوشنبه مردم ۹۳ کشور سراسر دنیا می‌توانند از این کشور جنوب شرق آسیایی بدون اخذ ویزا لذت برده و تا ۶۰ روز نیز در این کشور اقامت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد تایلند در شش ماهه اول سال جاری پذیرای بیش از ۱۷.۵ میلیون توریست خارجی بوده که به معنای افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

دریان سفر امید

با این همه این رقم در برابر آمار پیش از همه‌گیری کرونا هنوز هم بسیار کم است، حتی درآمد ۲۳ میلیارد دلاری حاصل از آن نیز کمتر از یک چهارم هدف دولت تایلند است.

گردشگران، که بیشتر آن‌ها دارای ملیت چینی، هندی و مالزیایی هستند، هر ساله برای لذت بردن از طبیعت بی‌نظیر، سواحل شنی، معابد طلایی و تجربه زندگی پر جنب و جوش شبانه راهی این سرزمین می‌شوند.

ویزای 5 ساله تایلند برای کارگران

دولت تایلند دوشنبه گذشته همچنین از ویزای پنج ساله برای کارگران رونمایی کرد که به آن‌ها اجازه اقامت حداکثر ۱۸۰ روزه در سال را می‌دهد.

این کشور همچنین به دانشجویانی که مدرک خود را در تایلند دریافت کنند، اجازه می‌دهد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی برای یافتن شغل یا حتی سفر در آنجا بمانند.

تیراندازی مرگبار سال گذشته در مرکز خرید بانکوک و شایعاتی مبنی بر ربوده شدن گردشگران در این کشور می‌تواند دلیل منطقی برای کاهش تمایل سفر به تایلند باشد اما انتظار می‌رود تصویب قوانین جدید تاثیر به سزایی در بهبود صنعت گردشگری این سرزمین داشته باشد.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز