قدیمی بودن یک رستوران چقدر در انتخاب رستوران تاثیر دارد؟

ژیوار

تصمیم گرفته‌اید نهار یک ظهر جمعه‌ی تابستان را با دوستانتان میل کنید. انتخاب رستوران با شماست. با خود فکر می‌کنید؛ خب چه چیزهایی برایمان مهم است و رستوران مورد نظر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ آرامش می‌خواهید، کیفیت غذا و پذیرایی که پیش‌فرض به‌حساب می‌آیند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از رستوران ارکیده، شاید طراحی و دکوراسیون داخلی هم برای دوستانتان جالب باشد. نوآوری‌هایی که رستوران بنا نهاده تا متفاوت‌تر از رقبایش به چشم بیاید و فضایی مطلوب‌‌تر ایجاد کند. اما یک نکته‌ی دیگر هم هست که نباید فراموش کنید. «قدمت» رستوران. باید بدانید که این رستوران چند سال از شروع فعالیتش می‌گذرد و چه فرازو نشیبی را طی سالیان از سر گذرانده است؟

قدمت یک رستوران چه حرفهایی برایمان دارد؟

در بیشتر اوقات و نه همیشه، وقتی می‌گوییم فلان رستوران با سالیان درازی از فعالیت هنوز پابرجاست و باب دل میهماناش، چند ویژگی مهم دیگر هم پشت این کلمه پنهان کرده‌ایم. ویژگی‌هایی که با خود احساس امنیت، نوستالژی، اطمینان از کیفیت و یا حتی حس خوب خانه را تداعی می‌کنند. رستوران یا هر کسب‌وکار دیگری که پس از گذر سال‌ها هنوز هم پررونق است یعنی همیشه مشتریانش را اولویت قرار داده است. در کنار دغدغه‌های اقتصادی به رضایت خاطر او از هر نظر فکر کرده است و نقشه‌ی راه آینده‌اش را بر اساس نیازهای آنان طراحی کرده است.

«قدمت» یعنی انعطاف‌پذیری، همگام شدن با چرخش روزگار، حال ممکن است مسائل اقتصادی منظورمان باشد و یا پیشرفت تکنولوژی و سبک زندگی مردم. رستوران با ذائقه و سلیقه‌ی مردم عیاق شده است، با آنها رشد و تغییر کرده است و همچنان انتخاب آنها مانده است. نوآوری، تغییر و روبه‌جلو بودن ضمن حفظ ارزش‌های اصلی سهم بزرگی در ماندگاری رستوران دارد.

قدیمی‌ترین رستوران‌ها

حتما نام رستوران‌های قدیمی زیادی در ذهنتان نقش می‌بندد. ایرانی و البته خارج از کشور. از خارج از کشور که بگذریم و به ایران عزیز خودمان فکر کنیم، اسم‌ها پشت سر هم قطار می‌شوند. از اولین پیتزافروشی تهران، پیتزا داوود بگیر تا رستوران‌های قدیمی حوالی بازار بزرگ تهران. حتی کافه‌های قدیمی هم حال و هوای خودشان را دارند، آنهایی که سیمای جوانترشان را می‌شود در فیلم‌های قدیمی دید. قضیه به تهران محدود نمی‌شود، هر استانی با توجه به غذاهای محلی‌اش رستورانی به‌نام و قدیمی دارد که توریست‌های ایرانی و فرنگی با هر بار سفرکردن به این شهرها امکان ندارد خودشان را از لذت تجربه‌ی ناب صرف غذا در آنها محروم کنند.

دریان سفر امید

اینجا اما، در مورد یک رستوران خاص حرف می‌زنیم. رستورانی که بیش از 65 سال قدمت دارد. هنوز همچون کوه پابرجاست و در بین رقبایش می‌درخشد.

رستورانی که بیش از هر چیز به خاطره‌ساز بودنش افتخار می‌کند. او محلی امن و آرامش‌بخش فراهم کردهاست تا فراتر از ارائه خدمات غذایی، به مشتریانش یک تجربه هدیه بدهد. تجربه‌ای که آنها تمایل دارند بارها وبارها تکرارش کنند. حتی در گذر سال‌ها.

مجموعه رستوران‌های ارکیده در گذر زمان

مرحوم حاج علی اژدری ممقانی (۱۳۱۸ – تبریز) سال‌های سال در کنار یکی از سرآشپزان متبحر و هنرمند ایرانی؛ «قدرت تبریزی» به فراگیری اصول مهم آشپزی ایرانی پرداخت، تا اینکه بالاخره در سال 1366 ثمره سال‌ها تلاش شبانه‌روزی او به بار نشست و شعبه مرکزی رستوران ارکیده، یکی از رستوران‌های بزرگ و نامی کشور با پس‌انداز ایشان بنا نهاده شد.

آن سال‌ها گل ارکیده، بسیار نایاب و با ارزش بود همان‌طور که حالا نیز گلی ازرشمند و زیباست. حاج علی اژدری دسته‌ای گل ارکیده از یکی از بزرگان صنعت کشاورزی هدیه گرفت و بر همین اساس نام مجموعه رستوران ارکیده شد. فسلفۀ نام رستوران بر این پایه بنا شده است که میهمانان رستوران همچون گل ارکیده، عزیز و ارزشمند هستند.

رستوران ارکیده -کاماپرس

در حال حاضر مجموعه رستوران‌های ارکیده توسط بهرام اژدری، فرزند حاج علی اژدری با حفظ اصول اولیه و توجهی ویژه به نوآوری و استفاده از تکنولوژی روز دنیا اداره می‌شود. ارکیده هفت شعبه در سه استان ایران دارد، شعبه‌های میدان آرژانتین، سعادت‌آباد و اقدسیه در تهران و شعبه‌های چالوس، متل‌قو، شهریار و مهستان. اصول و ارزش‌های بنیادی ارکیده در تمامی شعبه‌ها به صورت کاملا یکسان اجرا می‌شوند.

راز سال‌ها ماندگاری رستوران ارکیده

ارکیده به تازگی در بهار 1401، تولد 65 سالگی‌اش را جشن گرفته است. 65 سال سخت و آسان که از پس همه‌ی اتفاقات، مجموعه‌ای دوست‌داشتنی و معتبر برجای گذاشته است. اما دلیل این ماندگاری چیست؟

  • پایبندی به اصول و استانداردها

اساس و پایه‌ی هر رستوران قطعا به غذا و تجربه‌ی مشتریان از صرف غذایی خوشمزه و باکیفیت است. ارکیده استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب، همکاری با آشپزان متبحر و متخصصان در تمامی زمینه‌ها راهرگز فراموش نکرده است.

  • توجه عمیق به احساسات مشتریان

قرار ارکیده با مشتریانش از ابتدای فعالیتش تا به امروز، خاطره‌سازی بوده است. ارکیده احساسات، رضایت، نیازها و درخواست‌های آنها را بر هر امری ترجیح می‌دهد. چه زمانی یک مکان یا یک میزبان می‌تواند ادعا کند که خاطره‌سازی کرده است؟ وقتی مشتریان احساس کنند که واقعا میهمان هستند، میهمانی ارزشمند که همیشه جایی در مکان خاطره‌ساز دارند. فضایی که بارها و بارها می‌توانند به آنجا بازگردند و با خیال راحت مهم‌تریم روزهای زندگی‌شان را جشن بگیرند. خاطره‌ها اینگونه ساخته می‌شوند.

  • تمایل به پیشرفت و تغییر

درست است که مشتریان به دنبال حس نوشتالژیک گذشته هستند و از یادآوری خاطراتشان لذت می‌برند. اما اگر رستوران پویا نباشد، تغییر نکند و طبق سبک زندگی مردم سرویس‌هایی به آنها ارائه ندهد، به تدریج از دور خارج می‌شود. ارکیده قدیمی و با اصالت است، ردی از خاطره در آن به چشم می‌خورد اما مدرن و به‌روز است. رکود در سیما ارکیده دیده نمی‌شود.

  • همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا

دنیا با سرعت زیادی در حال گذر و تغییر است. ابزارها، روش‌ها هر روزه یا شاید هم هر ساعت در حال بهتر شدنش و پیشرفت هستند. ارکیده نیز با همان سرعت در حال بهبود و تغییر و ساختن است.

  • علاقه به نوآوری و خلاقیت

ما آدم‌ها عاشق تغییر و تنوع هستیم. تکرار و تقلید برایمان کسالت و ملال می‌آورد از آنها دوری می‌کنیم.حتی اگر یک رستوران باشند. ارکیده حتی خاطره‌ها را به شکلی نوین و خلاق از دوباره می‌سازد. به شکلی که هربار برای مشتران تازگی داشته باشد.

ارکیده، 65 سال همراه مشتریانش بوده است و حالا آماده است تا این راه را با آنها ادامه دهد. نام معتبر ارکیده همچنان محکم و استوار رو به پیشرفت قدم برمی‌دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : رستوران ارکیده
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز