قالیباف رفع فیلترینگ را به گردن پزشکیان انداخت

ژیوار

نماینده مردم بوکان در مورد اعتراض خود نسبت به عدم اعلام وصول طرح رفع فیلترینگ توسط رییس مجلس گفت: در این رابطه باید طبق روال‌های مشخص شده در آیین‌نامه عمل شود و نه بر اساس تفسیر شخصی از موقعیت‌ها.

به گزارش کاماپرس، محمدقسیم عثمانی در این رابطه بیان کرد که فرآیند اعلام وصول طرح‌های دوفوریتی در ماده ۱۶۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تعریف شده است و هر طرحی که این مراحل را طی کرده باشد، باید اعلام وصول شود.

وی عنوان کرد که طرح او اولین طرح دوفوریتی بوده که تمامی مراحل را طی کرده و آماده اعلام وصول و طرح در صحن علنی بوده، اما به دلیل عدم اجازه از سوی رییس مجلس، این مرحله انجام نشده است.

وی در ادامه گفت که با آقای قالیباف نیز صحبت کرده و ایشان نیز اطلاع داده‌اند که آقای پزشکیان، رییس جمهور، قرار است کاری انجام دهد تا مشکل فیلترینگ حل شود. عثمانی ابراز سردرگمی خود را نسبت به عدم اجازه برای ارائه طرح در صحن علنی بیان کرد و خواستار رعایت دقیق آیین‌نامه‌ها و روال‌های موجود در مجلس شد.

به نقل از ایلنا، عثمانی در پاسخ به سوالی درباره نظر آقای قالیباف در مورد صبر برای شروع فعالیت دولت جدید و بررسی در مورد فیلترینگ، گفت که با این ادبیات موافقت دارد اما معتقد است که باید طبق آیین‌نامه عمل شود و نه بر اساس سلیقه یا مصلحت‌سنجی فردی.

دریان سفر امید

عثمانی در پاسخ به سوالی درباره تأثیر فیلترینگ بر جامعه و امید به تغییر دولت، گفت که این امر ممکن است اما تأکید کرد که باید رویکرد متفاوتی در برابر فیلترینگ اتخاذ شود.

او اشاره کرد که فیلترینگ باعث کاهش سرعت اینترنت شده و مردم مجبور به پرداخت هزینه‌های بالایی برای دسترسی به اطلاعات هستند.

عثمانی همچنین تأکید کرد که اگر فیلترینگ به هدف رسیدگی به مسائل امنیتی کشور کمک کرده باشد، باید روش‌های جایگزینی برای محدودیت‌های اینترنتی جستجو شود.

گفتنی است عثمانی ششم مرداد ماه هم طرحی دو فوریتی برای رفع فیلترینگ را به مجلس ارائه کرده بود.

بیشتر بخوانید:

در روزهای تبلیغات و مناظرات کاندیداهای انتخابات چهاردهمین رئیس جمهور کشور، کاندیداها درباره وضعیت فیلترینگ ایران صحبت کردند. هرچند که سعید جلیلی،‌ نماینده جبهه پایداری هشدار داده بود که بدون اقدام جرأت‌مندانه، کشور آسیب خواهد دید، با این حال، در طول کمپین خود، او به طور استراتژیک از رسانه‌های اجتماعی برای برجسته کردن مسائل مرتبط با رای‌دهندگان جوان استفاده کرده است.

مسعود پزشیان رئیس جمهوری وقت هم در دوران مناظرات وعده داده  که “اینترنت را آزاد کند” و “مقابل سرکوب” بایستد. محمد باقرقالیباف هم تاکید داشت  که فیلترینگ اینترنت قابل توجیه نیست، و آمار استفاده از VPN به ۶۷ درصد رسیده است.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز