قابل توجه متقاضیان کار در خارج از کشور

تورهای مسافرتی لحظه آخر

این روزها بسیاری از ایرانیان، علاقه­‌مند به کار در خارج از کشور هستند. کاهش ارزش پول ملی در مقابل ارزهای بین‌المللی و امکان کسب درآمد بالاتر در بسیاری از کشورها، یکی از دلایل این علاقه‌­مندی به مهاجرت شغلی است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط و ارائه نکاتی برای علاقه­مندان به کار در خارج از کشور پرداخته است.

اهمیت یادگیری زبان

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر دارند، باید در ابتدا به یادگیری زبان بپردازند. در بیشتر کشورها یافتن شغل، منوط به دانستن زبان رسمی یا محلی آن کشور و منطقه است. طبیعی است که ارتباط گیری کلامی، یکی از ارکان اولیه بیشتر شغل‌هاست و امکان نوشتن، خواندن و مکالمه به زبان رسمی کشور مقصد می‌تواند به متقاضیان در پیدا کردن شغل بهتر کمک کند.

همچنین یادگیری کامل و تسلط بر زبان انگلیسی نیز برای کار در خارج از کشور به شدت توصیه می‌شود. بسیاری از کارفرماها تسلط به زبان انگلیسی را یکی از شروط استخدام نیروی کار خارجی می‌دانند و این موضوع می‌تواند یک امتیاز برای این افراد محسوب شود. در بسیاری از کشورها نیز دانستن زبان انگلیسی در ارتباط بیشتر با همکاران و ارباب رجوع، کمک کننده خواهد بود.

رزومه کاری و تحصیلی

رزومه اولین ارتباط فرد با کارفرمای خارجی خواهد بود. بیشتر کارفرماها در استخدام افراد مهاجر، به مدرک تحصیلی، مهارت‌ها و سابقه مفید کاری آنان توجه ویژه‌ای دارند و در یک رزومه خوب این موارد باید به صورت شفاف و با استناد به مدارک، نوشته شده باشد.

معمولا داشتن حداقل سه سال سابقه کاری، شرط استخدام بسیاری از شرکت‌های خارجی است و متقاضیان باید تلاش کنند که بر سابقه خود به­ویژه در حوزه کاری مرتبط تاکید کنند. مدارک تحصیلی و شرکت‌ در دوره‌ها و کارگاه‌ها نیز باید برای پیدا کردن کار در خارج از کشور به طور دقیق در رزومه فرد نوشته شده باشد.

همچنین متفاضیان باید مطمئن باشند که در نگارش رزومه به زبان انگلیسی نیز دقت کافی را به خرج داده‌اند و با ترجمه اشتباه یا ایرادهای گمراه کننده، باعث کسب امتیاز منفی در همان ابتدای کار نشوند. به این منظور می‌توان از دارالترجمه‌ها یا افراد متخصص کمک گرفت.

مدارک مورد نیاز برای کار در خارج از کشور

متقاضیان کار در خارج از کشور به صورت قانونی باید مدارک لازم مانند مدارک شناسایی ترجمه شده و پاسپورت دارای اعتبار کافی به همراه داشته باشند. مدارک تحصیلی ترجمه شده و مدرک زبان نیز از جمله اصلی‌ترین مدارکی است که معمولا از افراد درخواست می‌شود.

در کنار این مدارک باید مدارک مستدل برای سابقه کاری و فرم پرشده استخدام نیز به شرکتی که درخواست کار به آن داده‌ شده، ارائه کرد. به همراه داشتن عکس استاندارد و رسمی نیز لازم است.

داشتن اطلاعات کافی از فرهنگ و رسوم کشور مقصد

در صورت انتخاب کشور مقصد، بهتر است در مورد فرهنگ، آداب و رسوم و عرف رایج در آن کشور نیز مطالعه عمیقی صورت گیرد. برخی از اوقات، یک عمل ساده بر خلاف عرف که معمولا از روی ناآگاهی انجام می‌شود، می‌تواند روی کار یا استخدام فرد تاثیر منفی بگذارد. احترام به فرهنگ و آیین‌های کشور مقصد همیشه می‌تواند مسیر موفقیت را هموارتر کند.

کمک گرفتن از موسسات کاریابی معتبر

توصیه نهایی، استفاده از خدمات شرکت‌ها و موسسات معتبر کاریابی بین­‌المللی برای یافتن کار در خارج از کشور است. این شرکت‌ها معمولا تمام مراحل کاریابی را بر اساس خواسته‌های متقاضیان برعهده می‌گیرند و در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای کار برای آنان تهیه می‌کنند.

هر کشور انواع مختلف ویزای کار را ارائه می‌دهد که انتخاب ویزای مناسب توسط افراد خبره به متقاضیان در پیدا کردن کار بهتر و سریع‌تر کمک خواهد کرد. از سوی دیگر این موسسات ارتباط خوبی با کاریابی‌های کشورهای مقصد دارند که می‌تواند در پیدا کردن شغل دلخواه، کمک کننده باشد.

مهاجرت کاری با «الو ویزا»

موسسه بین­‌المللی الوویزا از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه کاریابی بین­‌المللی آغاز کرده است. این موسسه دارای مجوز رسمی کاریابی بین‌­المللی از وزارت کار بوده و هم اکنون نیز با بیش از 30 سال تجربه در زمینه مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت رسمی الوویزا به نشانی elovisa.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188695970 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
رایانه کمک
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز