قابلیت ‌هاي ورق استیل 304 چيست؟

ورق استیل 304 - کاماپرس
ژیوار

اگر بخواهیم یکی از پرکاربردترین ورق استیل‌های جهان را معرفی کنیم، بی‌انصافی است که از  ورق استیل 304 نام نبریم. این ورق ترکیب شده از آهن، کروم و نیکل، خواص مکانیکی و شیمیایی مطلوبی دارد و اگر بخواهیم از مزیت‌های ورق استیل 304 بگوییم باید از استحکام کششی بالا، سختی مناسب و مقاومت در برابر خستگی آن نام ببریم.

كاماپرس در اين گزارش ويژگي‌هاي ورق استيل 304 را بررسي مي‌كند.

قابلیت و خواص ورق استیل 304

قابلیت‌های ورق استیل 304 کم نیست؛ از جمله اینکه قابلیت شکل‌پذیری و جوشکاری بالایی دارد. همچنین در برابر خوردگی‌های محیطی، مانند خوردگی توسط آب، هوا، اسیدها و بازها از خود مقاومت‌ نشان داده و دیگر اینکه به راحتی با روش‌های مختلف مانند نورد، کشش و پرس، فرم می‌پذیرد.

ضریب انبساط حرارتی ورق استیل 304 برابر با 16.9 میکرومتر بر متر بر درجه سانتیگراد است. این عدد نشان‌دهنده میزان انبساط ورق استیل 304 در اثر افزایش دما و  همچنین در برابر خراشیدگی هم بسیار مقاوم است.

مزایای ورق استیل 304

یکی از مواردی که می‌توانیم در مورد ورق استیل 304 از آن نام ببریم، عرضه آن به دو صورت مات و براق است که همین موضوع دست تولیدکنندگان صنایع را باز می‌گذارد. این مدل بیشتر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریان سفر امید

از دیگر کاربردهای ورق استیل 304، امکان استفاده در تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های صنایع غذایی، اطفاء حریق، تولید تجهیزات فاضلاب و تصفیه آب است. مولفه دیگری که این ورق‌ها را جذاب و محبوب می‌کند ضدزنگ بودن آن است.

با این توضیحات کاملاً روشن است که ورق استیل 304 نسبت به سایر ورق استیل‌ها مزایای بیشتری دارد؛ از جمله اینکه، نقطه ذوب فولاد زنگ‌نزن 304 در دمای بین 1450 درجه سانتیگراد است. همچنين باید بدانیم که هرچه قدر فولاد ضدزنگ 304 به نقطه ذوب خود نزدیک شود، مقاومت کششی بیشتری از دست می‌دهد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه‌های ورق استیل 304 بگیر بودن آن است. در نظر داشته باشید که ورق استیل 304 با آهن بسیار زیاد ترکیب می‌شود و حداقل 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل در آن وجود دارد.

ورق استیل 304 - کاماپرس

تفاوت بین ورق استیل 304، 304L و 304 H

در سرچ‌های اینترنتی احتمالاً با چند مدل از ورق‌های استیل 304 روبه‌رو می شوید. ورق استیل 304، ورق استیل 304 L و ورق استیل 304H. اما چه تفاوتی میان این سه ورق استیل وجود دارد؟ در همین ابتدا بگویم که L به معنای کربن کم (Low Carbon) و H به معنی کربن بالا (High Carbon) است.

کربن کم در ورق استیل 304L باعث افزایش مقاومت در برابر خستگی و حساسیت به حرارت می‌شود. در نتیجه این ورق‌ها برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر خستگی و حرارت دارند، مناسب هستند. از سوی دیگر ورق های استیل 304H با کربن بیشتری که دارند، باعث افزایش تنش تسلیم و مقاومت مکانیکی آن می‌شوند؛ با این حساب این نوع از ورق استیل 304 برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت سخت دارند بسیار مناسب هستند.

قیمت‌ ورق استیل 304 نيز مانند هر محصول دیگری ثابت نیست و تعیین آن بسته به ضخامت، ابعاد، سطح و حجم تقاضا تفاوت دارد.

گروه فلز، مجموعه‌ای متخصص و پیشگام در زمینه واردات و عرضه انواع ورق استیل است که نزدیک به سه دهه فعالیت مستمر دارد. اولویت این شرکت ارائه خدمات در زمینه انواع ورق استیل در استاندارد بین‌المللی، با بالاترین میزان کیفیت و از همه مهم‌تر، مشتری‌مداری است. برای تهیه ورق‌های استیل 316 یا کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و نحوه ارسال می‌توانید از طریق لینک زیر به آدرس: https://felez.ir و یا شماره 02135089 تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه فلز
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز