فیلترشکن‌ به محبوب‌ ترین اپلیکیشن ایرانی‌ ها تبدیل شد

فیلترشکن-کاماپرس
ژیوار

گزارش آماری از جدیدترین عادات ایرانی‌ها در زندگی مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد فیلترشکن‌ها با یک پرش صعودی در نمودار به محبوب‌ترین اپلیکیشن ایرانی‌ها تبدیل شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در گزارشی که روز گذشته «لایف‌وب» منتشر کرده آمده که از میان ۱۰۰ اپلیکیشن محبوب در میان کاربران ایرانی، ۷۱ درصد مربوط به دسته فیلترشکن‌ها است و پیام‌رسان‌ها هم به ۱۴ درصد و اختلاف شدید با صدر جدول در مکان دوم ایستاده‌اند.

لایف وب این اطلاعات را با پایش و تحلیل داده‌های گوگل‌پلی حدفاصل اوایل مهرماه تا نیمه آذر ۱۴۰۱ به دست آورده است و بر اساس آن ۱۰۰ اپلیکیشن محبوب ایرانی‌ها را منتشر کرده. طبق این گزارش از میان ۱۰ اپلیکیشن محبوب میان کاربران ایرانی، ۸ اپلیکیشن در دسته فیلترشکن‌ها قرار دارد.

دریان سفر امید

این تغییر در سبک زندگی آنلاین ایرانی‌ها از آنجایی ایجاد شد که دولت تصمیم گرفت در سه ماه گذشته و برای کنترل اعتراضات محدودیت‌هایی برای دسترسی کاربران اینترنتی ایجاد کند. از جمله دو پلتفرم جهانی اینستاگرام و واتساپ که در میان ایرانی‌ها محبوبت بالایی دارند نزدیک به سه ماه است که در ایران فیلتر شده‌اند. تا پیش از این اعتراضات عمده ترافیک ایرانی‌ها بابت استفاده از اینستاگرام مصرف می‌شد که نشان می‌دهد این اپلیکیشن در زندگی ایرانی‌ها نقش مهمی دارد.

مسئولان وزارت ارتباطات تصمیم‌گیری درباره ادامه این وضعیت را از حیطه مسئولیت خودشان خارج می‌دانند و می‌گویند هرگاه مقام‌های امنیتی صلاح بدانند محدودیت‌ها برداشته می‌شود. گرچه برداشتن محدودیت‌ها ممکن است شامل اینستاگرام و واتساپ نشود. چرا که مسئولان ایرانی بارها اعلام کردند ادامه فعالیت این دو پلتفرم در ایران منوط به همکاری این شرکت‌ها با ایران است.

انتهای پیام

مرتبط با : لایف وب
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز