فولکس واگن پنجاهمین سالروز تولد گلف را جشن گرفت

خودرو پرطرفدار فولکس واگن گلف در حال حاضر پنجاه سال سن دارد و از زمانی که وارد بازار شده است بیش از 37 میلیون دستگاه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، خودرو افسانه‌ای فولکس واگن گلف نخستین بار در 29 مارس 1974 وارد خط تولید گردید و چند روز قبل پنجاهمین سالروز تولد آن جشن گرفته شد. این خودرو طی 8 نسل ارتقاء یافته، روز به روز از فناوری بالاتر و تجهیزات ایمنی بیشتر برخوردار شده و میزان مصرف سوخت آن پایین‌تر آمده است. در ادامه همین روند، در سال 2024 نسخه‌هایی عملکرد بالا از گلف GTI و گلف R به بازار خواهد آمد که انتظار می‌رود همچنان با استقبال هواداران این خودرو روبرو بشود.

طی پنجاه سال گذشته در هر روز بیش از 2000 فولکس واگن گلف در سرتاسر جهان خریداری شده است و این دستاورد بزرگ بدون داشتن یک خط تولید بزرگ میسر نبوده است. گلف هم اکنون در نسل هشتم تولیدش به سر می‌برد و تغییراتی عمده در افق آینده آن به چشم می‌خورد.

راز آسمان پایتخت

نسل کنونی فولکس واگن گلف که Mk8 نام دارد و از زمان عرضه‌اش در سال 2019 تا کنون بیش از یک میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است. این خودرو پرطرفدار به تازگی فیس‌لیفت شده و نام گلف Mk8.5 بر روی آن گذاشته شده است. در این فیس‌لیفت، نمای ظاهری زیباتر شده و قدرت افزایش یافته است، علاوه بر این فناوری‌های جدیدی نیز در داخل کابین به چشم می‌خورد.

کمپانی فولکس واگن تأیید کرده است که نسل بعدی گلف GTI به احتمال زیاد ID.GTI نام خواهد داشت و یک هاچ‌بک برقی خواهد بود.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز