شیائومی سو 7 ؛ آماده مبارزه با تسلا مدل 3

کمپانی شیائومی چندی پیش به صورت رسمی ورودش به صنعت خودروهای برقی را اعلام کرد و به نخستین سازنده گوشی‌های هوشمند تبدیل شد که به این صنعت وارد شده است. این کمپانی قصد دارد ظرف 15 تا 20 سال آینده به خودروساز برتر جهان تبدیل بشود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، آن طور که مدیر عامل کمپانی شیائومی در دسامبر 2023 هنگام رونمایی از این خودرو برقی اعلام کرده است، شیائومی به رقابت با پورشه و تسلا خواهد پرداخت تا یک خودرو رویایی برای عصر جدید صنعت خودروسازی تولید کند.

خودرو برقی شیائومی سو 7 (Xiaomi SU7) در حدود 30 هزار دلار قیمت دارد که تقریباً 4 هزار دلار از تسلا مدل 3 ارزان‌تر است. تیپ پایه شیائومی سو 7 حدود 700 کیلومتر برد دارد و تیپ Pro می‌تواند بیش از 830 کیلومتر برد داشته باشد. به این ترتیب، از لحاظ برد نیز بر تسلا مدل 3 برتری دارد.

راز آسمان پایتخت

شیائومی سو 7 در سه تیپ Standard، Pro و Max به بازار عرضه می‌شود. تیپ پایه Standard به یک باتری 73.6 کیلوواتی مجهز شده است که 700 کیلومتر برد دارد. موتور برقی این تیپ می تواند 299 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند و شتاب صفر تا صد را به 5.28 ثانیه برساند. حداکثر سرعت این تیپ 210 کیلومتر اعلام شده است و باتری آن با شارژ سریع ظرف 25 دقیقه می‌تواند بین 10 تا 80 درصد شارژ شود.

کمپانی شیائومی یک گوشی جدید نیز تولید کرده است که همرنگ با خودرو برقی شیائومی سو 7 است و با آن هماهنگ می‌شود و بی‌وقفه با خودرو در ارتباط است. تحویل شیائومی سو 7 به مشتریان از ماه آینده در چین آغاز خواهد شد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شیائومی سو 7 ؛ آماده مبارزه با تسلا مدل 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز