فوری / جزییات تغییر ساعت کاری ادارات و طرح ترافیک از 16 خرداد

تورهای مسافرتی لحظه آخر
ساعت کار ادارات از فردا چهارشنبه 16 خرداد به ۶ صبح تا ۱۳ تغییر می‌کند. با این حال طبق گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اجرای طرح ترافیک در تهران از ساعت ۶:۳۰ تا 18 بوده و هیچ تغییری نخواهد داشت. 

به گزارش کاماپرس، براساس مصوبه هیات دولت، به دنبال گرم شده هوا و با هدف مدیریت مصرف انرژی، طرح تغییر ساعات اداری برای صرفه‌جویی در مصرف برق اجرا می‌شود.

طبق این مصوبه دمای محیط در ادارات باید روی دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه تنظیم شود و همچنین ادارات باید در ساعات کاری مصرف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:

جزییات اجرای طرح ترافیک در تهران با تغییر ساعات کار ادارات 

شهریار افندیزاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، تاکید کرد: با وجود این مصوبه، اجرای طرح ترافیک در تهران از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ بوده و هیچ تغییری نمی‌کند.

وی با اشاره به آمار جابجایی‌های طول شبانه روز در تهران، اظهار کرد: آمار روزانه در تهران حدود ۲۰ میلیون سفر است که از این تعداد، حدود ۴۳ درصد را سفرهای شغلی و حدود ۱۸ درصد را سفرهای آموزشی به خود اختصاص می‌دهند. البته با توجه به تعطیلی مدارس، سفرهای آموزشی می‌تواند تا ۱۰ درصد کاهش داشته باشد.

به گفته وی، با تغییر ساعت کار ادارات، پیش بینی می‌شود که حجم سفرهای شغلی نیز حدود ۹ درصد، کاهش پیدا کند.

به نقل از ایسنا، افندیزاده با اشاره به کاهش همزمان تعداد سفرهای آموزشی دانش آموزان و دانشجویان نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود در ساعت اوج صبحگاهی حدود۲۰ درصد، کاهش بار ترافیک صبحگاهی را در مقایسه با دوره قبل از اجرای طرح تغییر ساعت کار ادارات و تعطیلی مدارس داشته باشیم که این کاهش، به ساعات دیگری از روز منتقل و یا حذف می‌شود.

انتهای پیام

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز