فوری / جریمه های سنگین در انتظار مشاوران املاک متخلف

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سقف افزایش اجاره بها در تهران برای سال 1403 حدود ۲۶ درصد اعلام شده و طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مشاوران املاک متخلف درصورت عدم رعایت این سقف جریمه می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، با اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، با توجه به قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و تعیین نرخ تورم سقف اجاره بها با نظر شورای عالی مسکن، افزایش ۲۶ درصدی برای سال جاری اعلام شده است. این مساله رسمی و قانونی بوده و اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز موضوع را رسماً اعلام کرده است.

در همین راستا، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با توجه به شروع فصل اجاره در تابستان امسال، از موجران خواسته تا با نرمش و انعطاف بیشتری با مستاجران رفتار کنند.

به نقل از تجارت نیوز، از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با آغاز اپیدمی ویروس کرونا دولت سقف مجاز افزایش اجاره بها را ۲۵ درصد اعلام کرد که این رویه از آن زمان تا کنون ادامه داشته است. در همین راستا ، دولت سیزدهم نیز 4 اقدام شامل شناسایی خانه‌های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها و همچنین ارایه کدرهگیری رایگان را برای کنترل بازار مسکن در دستور کار قرار داد.

بر اساس این اقدامات، از بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف شده و در حال حاضر مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید یعنی سامانه خودنویس مراجعه کنند که امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاوران املاک، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر، فعالیت شبانه‌روزی سامانه، پشتیبانی برخط و تلفنی و امکان شخصی‌سازی قرارداد برخی از ویژگی‌های آن است.

در این میان مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس نیز مطرح کرده که تاکنون ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت شده است.
انتهای پیام
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز