فوری / آخرین شنیده ها از سقوط بالگرد ریاست جمهوری

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بالگرد حامل رئیس دولت که صبح روز گذشته 30 اردیبهشت برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌ سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در منطقه جنگل دیزمار در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت از وقوع حادثه، صبح دوشنبه 31 اردیبهشت، امدادگران جمعیت هلال احمر، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه «طویل» شدند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیدند، گفت: با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نمی‌شود.

اولین ساعت انتشار این مطلب 21 : 16 یکشنبه 30 اردیبهشت           این خبر در حال به روز رسانی است

به گزارش کاماپرس، اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. در کاروان ریاست جمهوری، ۳ هلیکوپتر حضور داشته که در دو هلیکوپتر برخی وزرا و مسولان حضور داشتند و سالم به مقصد رسیده است. شنیده شده که امام جمعه تبریز و وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشته‌اند.

ایسنا در خبری کوتاه با عنوان اینکه گروه‌های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند، مطرح کرده که این بالگرد برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌ سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود و در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفای استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

بیشتر بخوانید:

همراهان بالگرد رییس جمهور چه کسانی هستند؟

به نقل از ایسنا، رئیس جمهور، امام جمعه تبریز، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند. همچنین شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با مشکل روبرو کرده است.

بالگرد ریاست جمهوری در کدام منطقه دچار سانحه شد؟

در همین رابطه، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های امدادی و جستجو به محل سانحه خبر داده است. وی با عنوان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده، بیان کرد که تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و … به محل اعزام شده‌ و ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نشده، گفت:‌ اما گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید بعد از حضور تیم‌ها در محل، بررسی شود.

به نقل از ایسنا، برخی اخبار تایید نشده حاکی از آن است که هلیکوپتر حامل رییس جمهور ساعتی در رادار نبوده است. اما از محل و چگونگی سقوط خبری نیست. با این حال با توجه به برخی تماس‌های ناقص، زخمی بودن بعضی از همراهان قطعی است.

ساعت 17/ احمد وحیدی وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که نیروهای امدادی زودتر به محل سقوط هلیکوپتر حامل رییس جمهور برسند.

ساعت 18 / پیرحسین کولیوند، رییس هلال احمر درباره آخرین وضعیت در محل حادثه بالگرد، گفت: در حال حاضر ۴۰ تیم واکنش‌ سریع در محل حادثه حضور دارند و اقدامات در این خصوص آغاز شده است. همچنین 15 تیم از سگ‌های جستجوگر به همراه 2 فروند پهپاد هلال احمر در محل در حال جستجو هستند.

ساعت 20 / علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت  در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، از سانحه بالگرد تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

ساعت 20 / احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا از حضور تیم‌های مرزبانی در محدوده محل وقوع حادثه خبر داد و گفت: به همراه دیگر عوامل انتظامی از فرماندهی انتظامی استان و فراجا در عملیات جستجو مشارکت دارند. جستجوها همچنان در کنار دیگر امدادگران ادامه دارد ولی تاکنون نشانه و آثاری یافت نشده است.

ساعت 20 و 39 / وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه به دلیل شرایط جوی و مه شدید، نیروهای امدادگر هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند، عنوان کرد: این منطقه دارای جنگل بوده و به دلیل وجود مه بسیار شدید و دید سخت، نیروهای امداد هنوز به نقطه مورد نظر نرسیده‌اند. با این حال نیروها در منطقه حضور وسیع دارند و امیدوارم افراد را پیدا کنند.

ساعت 20:44 / ستاد ملی شرایط اضطراری هلال احمر درباره حادثه بالگرد ریاست جمهوری اطلاعیه ای منتشر کرد که طی آن بر 7 نکته از جمله اعزام ۴۶ تیم واکنش سریع از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، البرز، اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی به محل، برعهده گرفتن فرماندهی عملیات جستجو توسط رییس جمعیت هلال‌احمر از لحظه وقوع حادثه، حضور ۲۳۰ امدادگر واکنش سریع و تخصصی کوهستان هلال‌احمر از ساعات اولیه در محل حادثه و در مسیر رسیدن به نقطه احتمالی، شناسایی محل احتمالی حادثه بر اساس گزارش های اولیه و حضور ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) در منطقه برای تقویت تیم های امدادی و به‌کارگیری تمامی امکانات تاکید شده است.

در این اطلاعیه همچنین عنوان شده که شرایط جوی نامساعد و مه گرفتگی شدید در منطقه کوهستانی و صعب العبور، سرعت عملیات را با کندی روبرو کرده است.

ساعت 21 / محسن منصوری معاون اجرایی جمهور که از طرف هیات دولت مامور پیگیری این سانحه شد، در بخش خبری ساعت ۲۱ عنوان کرد که از نقاط امیدوار کننده وقوع سانحه برای بالگرد ریاست جمهوری این است که با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.

ساعت ۲۱:۲۹ / به نقل از ایرنا، یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: ۱۵ تیم عملیاتی واکنش سریع در منطقه حادثه حضور دارند که ۵ تیم عملیاتی هلال احمر به مختصات اعلامی توسط سازمان هوافضا نزدیک شده‌اند. ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری تشکیل شده و آمادگی کاملی وجود دارد. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد داشتیم که در حال بررسی صحت و سقم آن هستیم.

ساعت ۲۱:۵۵ / به نقل از ایسنا، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از شناسایی محل احتمالی بالگرد رئیس جمهوری خبر داد و گفت: دقایقی پیش تیم‌های عملیاتی اعزام شده، محل احتمالی بالگرد سانحه دیده را شناسایی کردند و جستجوها برای یافتن بالگرد همچنان ادامه دارد. پیش از این سه نقطه احتمالی دیگر نیز مورد شناسایی قرار گرفته بود، اما چیزی یافت نشد و فعالیت تیم های جستجو ادامه دارد.

ساعت 22:30 / ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه شماره ۳ اعلام کرد که اخبار منتشرشده مبنی بر رسیدن امدادگران به بالگرد حامل رئیس دولت، خلاف واقع بوده و تنها گمانه زنی است.

ساعت 23 / سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد. او به تسنیم گفت که دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد ‌ و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شده و هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم.

کشف بالگرد

صبح دوشنبه / بعد از گذشت حدودا ۱۵ ساعت از وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس دولت، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و … سرانجام امدادگران جمعیت هلال احمر، باوجود شرایط دشوار جوی، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه‌ای تحت عنوان «طویل» شدند.

به نقل از ایسنا، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند، گفت: با این حال، با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام

روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز